saderfoto Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Er det noen her som vet hva legen pleier å gjøre ved førstegangskontroll? Jeg er 5 uker på vei, og var hos lege i går. Vi fylte ut helsekort og avtalte å ta blodprøver i uke 12, men hun tok jo ingen prøver for å bekrefte at jeg virkelig er gravid? Regnes testene fra apoteket som så pålitelige at legene ikke trenger å gjøre dette, eller hva? Sitter i etterkant og kjenner på at det hadde vært fint å få det bekreftet fra legen... Hvilke erfaringer har dere andre fra førstegangskontroller? Er jeg hysterisk?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Legen bruker tilsvarende tester som man får på apoteket, så har du fått en positiv test med en hjemmetest så ER du gravid.. Ikke noe poeng i at legen skal "bekrefte" graviditeten med andre ord... Det er vanlig å være på første kontroll mellom uke 8-12 så at du har vært på kontroll i uke 5 er veldig tidlig og egentlig unødvendig. Blodprøvene som skal taes blir ikke tatt før i uke 10-12 uansett...
ninavettu Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 var hos legen denne uken. er 9 uker på vei. hadde med meg urin prøve, tok blodprøver og målte blodtrykket *** alt fint med mor og barn ***
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå