Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med svangerskapskløe?

har de siste to ukene klødd under bena og inne i hendene, spesielt på kveldene. Klør også en del på bena. Det er ikke veldig veldig ille.. men plagsomt når man skal sove.

Det jeg egentlig lurer på er om det kan være svangerskapskløe uten at jeg nødvendigvis klør meg til blods?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) hvor mange uker er du?

Kan høres ut som at du kanskje kan ha svangerskapskløe,siden du klør inni hendene og under føttene..ta kontakt med legen din,så du kan få tatt blodprøver,for å se om du har forhøyede lever og gallesyreverdier.

Jeg hadde det selv i forrise svangerskap,og går egentlig bare og venter på å få det igjen nå..

Skrevet

Jeg klør noe voldsomt på armene- KUN der... Jordmor sa til meg at hvis jeg begynte å klø under føttene/inni hendene, måtte jeg gå å få tatt blodprøver.... Så det syns jeg absolutt du skal gjøre!

Skrevet

Er 37 uker, så har bare 3 uker igjen til termin...

Skal til jordmor på tirsdag, så kan spørre henne da om blodprøve. Er vel kanskje greit og vite det selv om jeg er så langt på vei...

Skrevet

Få det sjekket ja, for om det er den farlige varianten av svangerskapskløe kan det bety igangsetting. Det kan jo fortsatt gå 4-5 uker før fødselen starter av seg selv og verdier kan forandre seg på den tiden.

De sier en skal være spesielt opperksom om en klør inni hendene/under føttene. Det trenger ikke bety at det er noe, en det bør sjekkes :)

Skrevet

Jeg har også hatt kløe under føttene noen uker, og nå har det begynt å klø i hendene også. Da skal jeg jammen ta en tlf i morgen og høre om noe bør sjekkes.. Takk for tipset!

Skrevet

Jeg begynte å klø noe intenst i uke 37, har vert og sjekket gallesyre (blodprøver) men alt er normalt, så da har baby det ok.

Men IKKE jeg, har vert søvnløs i to uker i strekk og meget sliten nå.. Har prøvd med Zyrtec allergimedisin,etter legens råd, fordi de mener at det er en allergiske reaksjon på noe jeg vanligvis tåler, vaskepulver, shampo eller noe.. Uansett, Zyrtec virket ikke kløstillende, men nå er jeg satt på gode gamle, men trettende, Poleramin, og i natt har jeg sovet rimeligt bra, kun oppe tre ganger :)

Ikke akkurat god oppladning til fødsel disse siste ukene, håper jeg får tatt meg litt inn før fødselen nå..

Håper at du finner noe som hjelper, for denne kløen er til å miste vettet av!!

Skrevet

Jeg vil ikke skremme dere, men Dere med kløe, ta det opp med lege med engang og få tatt blodprøver.

Verdiene kan øke drastisk fort, tro meg, j snakker av erfaring.

Mine verdier økte fra 5 til 54 på litt over ei uke! Jeg ringte ahus på fredag for å høre om de hadde fått svar på prøvene, og fikk beskjed om å komme inn samme dag. Da hadde funnet ut av verdiene og undersøkt meg og gutten, fikk j beskjed om at fødselen min ville bli satt igang med engang. Min termin var 8.oktober, så jeg ble satt igang nesten 6 uker før tiden. Tok ikke lange tiden før gullet var ute, han ble født 29.august kl 00.16. Bortsett fra at han trenger noen dager med pustehjelp på c-pap inne på intensiven noen dager, så har han det etter omstendighetene veldig bra : ) men alt skjedde fort og uventet, og er veldig rart selvfølgelig. Så igjen, sjekk gallesyrer ofte om dere klør ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...