Gå til innhold

Når kontakter dere NAV ang...

Anbefalte innlegg

...Angående foreldrepenger, permisjon osv?

Hvordan velger dere å dele permisjonen mellom dere? Hvor lang permisjon skal dere ha?

Gjerne skriv flere ting som kan være relevant for andre gravide å vite her :)

Jeg kan i grunnen ingenting om NAV, så jeg trenger litt hjelp her..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142255582-n%C3%A5r-kontakter-dere-nav-ang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Eg har levert min søknad. Har termin 23. nov. Fekk ein bekreftelse på at den var mottatt og at det var 2 mnd behandlingstid.

Du må ha en bekreftelse på termin fra lege/jordmor og eg har lest et sted at den må være datert etter at du er i uke 26....

Så eg ville søkt allerede i uke 26- 27

Titter innom fra 3.trimester og anbefaler ALLE å søke så tidlig som overhode mulig. (spør gjerne om man kan søker tidligere enn uke 26)Jeg søkte i juni og har fremdeles ikke hørt noe. Har nå gått ut i permisjon og får heldigvis lønn fra arb.giver. Dersom en skal ha penger fra nav må man nesten regne med å bruke av oppsparte midler. TING TAR TID!!!

I svangerskapskalenderen i "Gravid" mener jeg det sto at man måtte tenke på det i uke 25...

Jeg har lastet ned skjemaene, og de ser ikke helt greie ut... Lenge leve papirmølla til NAV... *sukk*

Vi skal forøvrig ha 80% i 56 uker. Pappa skal ha 12 uker, men jeg skal ha ulønnet perm når han har perm da :)))

Problemelt vårt er at pappa skal skifte jobb i jan./feb., så vet liksom ikke helt hvordan det blir rent tidsmessig...

Han skal ha perm 3 x 4 uker.

pappaen her skal bare ha de 2 ukene ved fødsel for vi har ikkje råd til at han tar mer fri, for då må eg begynne å jobbe igjen, eg får ulønnet perm, fordi eg jobber i en bedrift så de kaller vta, det er bare en liten sum vi tjener der, har 100% ufør utenom

Annonse

Jeg ble også usikker på mange ting da jeg lasta ned skjemaet, så vi avtalte et møte med saksbehandler og fikk snakke med ei kjempehyggelig dame som kunne svare på alle spørsmåla vi hadde. Så satte vi oss bare ned på et bord og fylte ut papirene rett etterpå, slik at vi fikk spurt om det som dukka opp av spørsmål underveis.

Anbefaler å gjøre det samme som vi gjorde, for det sparte oss for mye frustrasjon og grubling. Skriv opp alt dere lurer på, så glemmer dere ikke bort noe i farta heller.

De sa også at om det var noe man ikke helt skjønte åssen man skulle fylle ut eller noe som man ikke helt visste hvor man skulle skrive, så skulle man ta et ark og forklare hva det er man mener og legge ved søknaden. Da ville saksbehandleren forstå hva dere mener, istedet for at de ser at et punkt ikke er fylt ut og sender søknaden i retur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...