Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har lille Matheo kommet til verden. Den 23.08 kl 08.38:)

Hadde KS på fr.stad sykehus og hadde en kjempe fin opplevelse.

Kom inn på morning kl 07.00 så det gikk egentlig veldig fort alt sammen, deilig og være den første som skulle opereres den dagen.

Dagen begynte med at en jordmor møtte meg,satt inn kanyle + kateter. Deretter kom Cecilie jordmoren som skulle være med oss den dagen, kjempe herlig dame! Ble trillet bort til operasjon salen, traff de ulike sykepleier, ks leger, anestesi folket som skulle være med på operasjonen. Var vel ca 7 stk tilstede under inngrepet. Jeg var veldig skjelven, gruet meg ikke men var full av spenning,tanker,glede, osv... Han som satt spinal bedøvelsen var kjempe flink, snakket rolig til meg og fortalte nøye alt han gjorde,imens en annen kvinnelig anestesi sykepleier stod og snakket rolig med meg:) Gjorde overhode ikke noe vondt og få denne sprøyten. Ble lagt på bordet,skilleveggen kom opp, forloveden min satt ved siden av meg, den kvinnelige anestesi sykepleieren og jordmoren Cecilie .. vi alle tre snakket sammen, og jeg ble tatt godt vare på:) Sa spurte jeg om ks legen hadde kommet, da tittet en mann frem over skilleveggen og sa hei,jeg spurte om de skulle begynne snart og da fikk jeg til svar: vi er over halvveis vi :P hehe.. Når de skulle ha ut lille gutt var det litt ubehagelig, de dro masse i meg frem og tilbake, så kom lille Matheo til verden med et stor skrik( han altså ikke meg :P) En perfekt liten gutt på 2925g og 46 cm:) Fikk se han med engang, så ble forloveden min med jordmor for veie osv.. så kom han ut med matheo igjen, så jeg fikk gitt han en suss imens de sydde meg igjen.. der etter gikk jordmor og forloveden min opp på avd, og jeg skulle på oppvåkningen til bedøvelsen var ute av beina, lå der ca 1 1/2 time.. var egentlig litt deilig og ligge der alene, gå igjennom hva som nettopp hadde skjedd,tanker og følelser.. så kom de ned til meg og Matheo ble lagt inntil meg, herlig!!!!!! :):):)

Vi sitter begge igjen med en fin opplevelse, utrolig dyktige og herlige mennesker med på operasjonen.

Formen etter KS var kjempe bra, var på beina samme kveld, har ikke vært senge liggende overhode,jordmødrene på avd sa de var overrasket over hvor god form jeg var i, og at jeg ikke var som en operert pasient:)Eneste var at jeg hadde litt luft smerter i skuldra(gikk over på 1 1/2 dag ca) og øm i magen. Dro hjem fra sykehuset på onsdag, ville ikke bli lenger, ble helt ærlig veldig deppa av og være der... men etter vi kom hjem koser vi oss masse masse, blir kjent med lille gutt og endelig starter våres lille familie liv sammen alle 3 <3

Det jeg syntes var mest ubehagelig med alt var katetret må jeg!! Ellers var det ikke noe annet:)

Er kjempe glad for at jeg tok ks, dette var uten tvil det rette for meg, og angrer ikke.. hadde en fin fødsel opplevelse:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142255205-har-f%C3%B8dtks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grulerer så mye .-)Gleder meg bare mer til det er min tur når jeg hører så fine historier :-)

Kos deg masse med gutten din framover :-)

Anonym : Kan man spørre om og få det etterpå ?? Jeg husker det var det verste for min del også, kateteret alså ..!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...