Gladjenta :) Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Her har jenta vår vært kjemperolig og aldri vært noe problem å legge- soving har vært null problem...før vi begynte med grøt :/ Nå er hun våken oftere og oftere på nattestid, våkner hver 2 time ca stakkar...så trøtt som en strømpe, åpner ikke øynene engang! ...roer seg litt når jeg bysser, men så kommer skikkelig romling i magen, etterfulgt av hylskriking ((( Så fra imorgen av skal jeg droppe alt av grøter m melk, tåler det ikke selv så ikke noe problem der ifht amming heller...spent å se om det endrer natta igjen for oss. Lurer på om noen har noen erfaring på dette?? Håper på svar ikveld ))
BikkjeBisk Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Snuppa her i huset er laktoseintolerant.. Har ikke begynt med grøt enda siden hun bare er 4 mnd. Jeg kan ikke drikke melk eller spise melkeprodukter ellers får hun bare vondt i magen, stakkar. Så her går det bare i laktosefri melk! Jeg ville sattset på at det var grøten siden det startet da me tulla de. Prøv og bytt ut grøten med grøt som ikke er basert på melk eller som skal ha melk i seg. Eller gjør som oss, prøv laktosefri melk Lykke til med stakkars jenta!
Julelita Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Snuppa mi reagerte på gluten da vi introduserte det, fikk skikkelig diare + utslett i ansiktet, det forsvant raskt da vi byttet til glutenfrie grøttyper. Sinlac er uten melk og uten gluten, jeg tror Holle har flere typer (men har ikke helt oversikt der, da snuppa mi ikke likte dem). Snuppa mi digga maisgrøt blandet med mm. Den fra nestle har gått ut av produksjon, men de har lignende produkter i Sverige. Etter noen måneder uten gluten, har vi på nytt begynt å introdusere det nå, nå tåler tarmen det. Uansett var reaksjonen til snuppa mi veldig annerledes enn reaksjonen du beskriver jenta di har. Er det lenge siden du introduserte fast føde? Får hun fortsatt smaksprøver på formiddagen? Den første måneden eller noe sånt kunne snuppa mi reagere slik du beskriver dersom jeg økte porsjonene litt for kjapt eller gav henne mat litt for sent på dagen. Tarmen var ikke vant til mat, og måtte rett og slett trenes i starten. Jeg ville kanskje uansett være litt obs på grøter med melk og gluten i, ikke gi barnet så mange ulike typer, men prøve systematisk ut for å finne ut hva hun tåler og hva hun ikke tåler. Obs: reaksjonen trenger ikke å komme med en gang. Da vi var på introduksjonsstadiet, var regelen en ny ting i uka. Men så har snuppa mi som sagt vært litt sensitiv i magen, men med litt forsiktighetsregler har det gått veldig bra. Hun har god matlyst, og spiser det aller meste nå (snart 10 mnd)
Gladjenta :) Skrevet 29. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2010 Hei dere to, og TUSEN TAKK FOR SVAR =))) Jeg er selv laktose- og glutenintolerant så her i gården går det i soya og laktosefri melk, så om det er laktosen i grøten evt mme hun reagerer på (har bare prød mme en gang- to dager siden)- ville løsninga vært kjempeenkel!! Skal prøves ut, TUSEN TAKK!! Ellers kan det være gluten også, ettersom det selvfølgelig er helg og butikken er stengt må jeg vente med å prøve Sinlac...den er jo tilsatt sukker så vil så gjerne at hun skal spise Holle sin m frukttilsetning, men den er visst veldig lite god Prøver litt til idag og ser det an. Nå skal det sies at lille har fått grøt siden hun var 4 mnd av egne grunner- og det kan nok være at vi har økt porsjoner for fort ja :/ ...når du nevner det... Hun får nå to porsjoner pr dag en om formiddagen ca kl 12 og en til kvelds like før leggetid. Sikkert IKKE lurt... DU ER SÅ SMART, har ikke tenkt på at det kanksje er dumt å spise så sent?? Endres fra IDAG hehe.. Idag blir det ET grøtmåltid i 2 tida tenker jeg, åsså ikke noe mer...så får vi se om det blir noen endring Takker igjen for svar...sååå letta nå som lille har det bedre og jeg er mer opplyst KLEM TIL DERE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå