Gå til innhold

Er det bare vi som ikke har de nærmeste i nærheten? Er det negativt for tulla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla er snart 15 mnd, og vi bor laaaangt fra besteforeldrene hennes. Jeg har alltid følt at ingen familie=ensomt. Vi er ikke skrekkelig mye alene, hun er i barnehage og jeg og samboer er ellers normalt sosiale. Men det at hun bare treffe besteforeldrene (og slekta forøvrig) i ferier og at jeg kan gå hjemme med henne hele dager (enkelte helger) uten at vi treffer noen andre. Ikke noe familie som "stikker innom", liksom. Er det flere som har det sånn?

Jeg har store problemer med å takle det. Kjenner det som et stort tap for tulla. Merker at jeg blir trist når jeg hører om andre som bare leverer ungen hos besteforeldrene eller har barnevakt, spiser middag sammen etc....

Jeg vet dette er litt tullete å skrive innlegg om, jeg savner bare å høre om noen som har det som meg..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har det ikke riktig så "ille" som deg da. Men fars foreldre bor laaangt unna, ser de kun en gang i året ca. Mine foreldre bor ca 2 timer unna, så de ser vi jo ofte da. Men savner også noen å kunne ha som barnevakt så vi får gå på kino/ut å spise etc. Vi kan jo aldri på noe sammen..hvertfall ikke uten å planlegge litt ekstra. Så det hender også at vi ikke treffer så mange andre i løpet av en helg, foruten at vi gjerne tar en tur på butikksenter, trilling etc da..

Skrevet

Du er ikke den eneste som ikke har noen av de nærmeste i nærheten.

Bor i utlandet og er en flytur unna de aller fleste. Er såpass heldig at broren min og familien hans bor i samme land, men da 6 timers kjøretur unna - så relativt nærme, men ikke nærme nok til å bare stikke innom en tur.

Vi har vurdert å flytte tilbake til Norge for å være nærmere slekta, men enn så lenge har det bare blitt med tanken.

Skrevet

Hei :-)

Selvfølgelig er du ikke alene :-) Og det er da ikke en tullete ting å skrive innlegg om!

Vi savner også veldig familie om oss, både fordi det er hyggelig og at vi sårt ønsker at lillemann skal ha god kontakt med hele sin familie, men også fordi det hadde vært utroooooolig deilig med litt barnevakt ja!!

Bor i mellomeuropa og mannen min er fra latinamerika. Heldigvis har jeg lærerferier så jeg er i Norge 3 ganger i året, men ikke så mye penger at det gjør noe så det blir vel trangere kår nå når lillemann blir 2 og flybilletten blir myyyye dyrere...

Tror ikke tulla di lider noen nød :-)

Skrevet

Hei

Jeg har det helt som deg. Sliter med det litt selv, men jeg synes ikke det er noe negativt for barnet - iallefall ikke siden han går i barnehage. Han er ikke vant til å ha familie rundt seg så det er ikke noe han savner :)

Skrevet

Takk for fine svar! Det hjelper familietomme dager.. :)

HI

Skrevet

Vi har heller ikke familie i nærmeste omkrets. Er kortest til min mor, men siden det er vi som må reise dit fordi hun ikke har førerkort (og dårlig bussforbindelse) så blir det ikke så ofte. Vi er veldig hjemmekjære, og når helga kommer liker vi best å slappe av hjemme...

Min svigermor og kjæresten bor ca 2 1/2 time unna. De så vi mye i sommer. Vi leier nemlig huset til kjæresten, og han har også et barnebarn her oppe, så de er her rett som det er.

Min svigerfar og kona ser vi ikke så ofte. De var her en tur i sommer til min 30-årsdag. Da hadde vi ikke sett hverandre siden i april. Eller, svigerfar var oppe to ganger i juni og passet lillegutt.

Men tror ikke lillegutt lider noen nød av det. Vi har litt annen omgangskrets her, og han går i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...