likss *på overtid* Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Noen andre som har denne merkelige gravidplagen? Får skikkelig dotter hver gang jeg står eller går, ganske plagsomt. Kan svelge eller blåse dem bort, men de kommer tilbake to sekunder etter. Dette var faktisk det første "gravidtegnet" jeg fikk, det startet allerede før jeg ante at jeg var gravid, men jeg skjønte selvfølgelig ikke at det var derfor det skjedde.. Moren min hadde for øvrig samme "problem" da hun gikk gravid.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Jeg har värt mye plaget med dette, fikk det kun når jeg snakket! Når jeg var stille og hörte på de andre, var det ingen dotter, men med en gang jeg åpnet kjeften, ploppet de på plass! Helt sinnsykt irriterende! Jeg tror det er noe jeg begynte med etter at jeg ble gravid, var ikke oppmerksom på at det kunne ha sammenheng för langt ut i svangerskapet. Nå den siste tiden (38+4) har det (bank i bordet) värt borte!
siz85 Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Har vært veldig plaget med dette jeg også. Klarer ikke å svelge eller blåse dem bort, men når jeg bøyer hodet framover så forsvinner det. Noen ganger holder det en liten stund og andre ganger er det rett tilbake igjen. Viste ikke at dette var en svangerskapsplage, men det høres veldig fint ut for da er det bare 2 mnd igjen med denne plagen Har fått legen på jobb til å se meg i øret og alt så fint ut.
likss *på overtid* Skrevet 28. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2010 Ja, jeg tror ihvertfall det har med graviditeten å gjøre - det begynte etter jeg ble gravid og mamma hadde det samme da hun var gravid.. Jeg håper virkelig det, for da er det maks en ukes tid til det forsvinner..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 Hei på deg! Fikk dotter i ørene i den forige graviditeten min (mistet uke 14) og dottene forsvant etter et par uker. Den siste graviditeten min fikk jeg igjen dotter i ørene, fødte for over 6 uker siden og har fortsatt dotter i ørene. Har det kun om natten og på venstre øre. Det er skikkelig ubehagelig. Det er heldigvis ikke lenger hver eneste natt, men ofte nok. Må reise meg opp og ligge med 2 puter for at det skal gå over.
likss *på overtid* Skrevet 28. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2010 Ojda, da forsvinner det muligens ikke av seg selv etter fødsel da nei? Håpet liksom på det jeg da.. Jaja, det kan vel ikke vare evig! Hvordan går det med deg og den lille katta76? Fulgte litt med på deg her inne og ble så glad når jeg så du fikk en frisk og fin liten gullgutt
Hermanus Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Jeg fikk dotter i ørene, spesielt det ene, ganske tidligmen koblet det ikke til graviditeten til å begynne med, prøvde skylling mm. En dag etter fødselen var dottene borte, og har ikke hatt det siden.
3 søte jenter♥ Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Jeg har hatt dette litt. Men har en veninne som ble kjempeplaga under sitt svangerskap med dette. Hun ble så dårlig og uvel at hun måtte bli sykemeldt i perioder. Hun undersøkte litt rundt dette da, og fant ut at øregangene kan bli spesielt åpne under graviditet. På den måten blir det som om man hører sin egen stemme "dobbelt". Litt likt når man snakker i telefonen og hører sin egen stemme i ekko. Noen som kjenner igjen denne beskrivelsen? det stemmer vertfall med slik jeg opplever det. Rådet hun fikk var å legge seg loddrett en stund. Eller ta nesespray. Da kan det bli bedre. Dette er visst en diagnose og har et spesielt navn, som jeg ikke husker. Men tror det var åpen øretrompet?
Christine209 Skrevet 29. august 2010 #9 Skrevet 29. august 2010 eg har også det slik. Legen mente det var etterj eg hadde hatt en luftveisinfeksjon tidligere i svangerskapet og etter det har jeg fått vann i mellomøret. Men han ville ikke gi meg noe for det siden jeg er gravid, var vist en type nesespray som blir anbefalt men ikke for gravide:/ Så jeg får bare holde ut:p
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. august 2010 #10 Skrevet 29. august 2010 Baby nr <3: Det der passer perfekt hos meg! Bare at jeg oppfatter det som dotter i örene, har det jo kun når jeg selv snakker, hörer alt annet normalt.
Jippiajajee Skrevet 29. august 2010 #11 Skrevet 29. august 2010 Har også hatt dette i alle svangerskapene mine! En uke etter fødsel.. borte!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå