Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 i underlivet, lysker og hele underlivet på utsiden liksom. Vanskelig å forklare. Ikke nedpressfølelse. Hadde litt noen dager tidligere i uka, men i dag har det vært ille etter jeg holdt på en stund ute i hagen. Vondt når jeg reiser meg opp, står, går og går i trappa. Flere som har sånn? Er det vanlig? Ikke veldig bekymet, men dette var veldig smertefullt og lurer på om det går fort over... :-)
indigo25 Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Hei! tror ikke det er veldig vanlig, men jeg har ihvertfall det samme tror jeg. Har slått meg til ro med at det er symfyseløsning jeg har og at den gir den verkende følelsen fra symfysen og under på hver side av underlivet og opp til halebeinet. Det gir igjen feilbelastninger og stivhet andre steder i bekkenet og i setemuskulaturen, så hver dag er en oppdagelse i nye vondter. Har hatt dette siden uke 23, er nå i uke 30. Har tenkt tanken på at det kan ha noe med ligamentsmerter å gjøre også, de går jo ofte nedover lysken og helt ut i kjønnsleppene..men er bare innstilt på at dette må jeg leve med og håpe å bli kvitt etter fødselen. Mitt beste råd er å ta det med ro, ikke gjøre noe som er vondt, ta varme bad og slappe av. Det er ihvertfall det eneste som hjelper hos meg...
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 28. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2010 Takk for svar :-) Har stillesittende jobb hvor jeg får vondt i haleben, korsrygg og videre oppover i ryggen, og er 40% sykmeldt pga det (IIngen vondter hvis jeg holder meg litt i aktivitet og ellers sitter i "godstolen" og ikke på kontorstol)Festlig hvis jeg ikke bør sitte stille, men heller ikke burde gjøre så mye med to forskjellige problemstillinger... :-P Dette er bare ment som litt syting.... Syns jeg har et veldig lett svangerskap alt i alt og håper det fortsetter sånn. Vet at det finnes uendelig mye man kan plages av. 28+6 i dag forresten, og er en skikkelig uvitende 1.gangs.. ;-)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 dette får jeg alltid etter sex faktisk...etter litt lørdagskos i morges har det verket i symfysen...mellom lårene og opp bak i begge rumpeballene på en måte?? har lagt merke til at det skjer meg hver gang vi har kost oss så er ikke bekymret:) men det er fryktelig ubehagelig:/ er 30+5 idag og har hatt dette siden tidlig på 20 tallet ca....
indigo25 Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 Hei igjen! Tror det kan være ganske individuelt om man trenger litt bevegelse for å holde det i sjakk eller om man bør være mest i ro..må nesten finne ut av det hver og en:) Jeg kan plutselig bli bedre av å bevege meg, men så kan det motsatte skje også- er nok ganske plaget, da det alltid er et eller annet med bekken/symfyse, men dagene går jo ganske fort og plutselig er det november!! JIPPI! Lykke til og vær obs på denne smerten, unner ingen å få de plagene jeg har fått ( og de fikk jeg nok fordi jeg ignorerte smertene i utgangspunktet..)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 29. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2010 Bedre igjen i dag. Har ikke lyst til å gjøre noe som kan fremprovosere de smertene igjen da... :-/ Blir en slapp dag foran tv'n tenker jeg, men det er vel uansett lov en søndag i ny og ne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå