Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Har flyttet inn i en terasseleilighet på 75kvm. Et stort soverom, og et på 12kvm. Dette uten vindu. Kan jeg la minsten på 3 sove på dette? Eller er det helt bak mål? Er et fint rom med parkett og lyse vegger, plass til stor seng, et klesskap, en reol, og et lite bord med stoler, er er ikke trangt det. Skyvedør ut mot gangen. Eneste er at det ikke er vindu der
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Nei. Uten vindu er vel ikke rommet godkjent som soverom?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Et rom uten vindu er ikke et soverom! Tror ikke engang det er lov å bruke det til soverom grunnet brannsikkerhet. Jeg ville aldri latt ungen min sove i en brannfelle.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 Nei...og det er IKKE et soverom hvis det ikke har vindu. Da kan det være kontor eller bod.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 Nei, det hadde jeg nok ikke gjort. Kunne brukt det som lekerom men det er ikke lov å sove på et rom uten rømningsvei.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Nei. Nr 1. fordi det er farlig dersom det skulle oppstå brann. Nr 2. fordi da da ikke er mulgihet for luftig (som jo er viktig for et godt inneklima).. ventil er ikke nok der altså.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Sier seg vel selv at du ikke lar ungen din sove der...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #9 Skrevet 28. august 2010 Et soverom skal ha minimum ett vindu på minimum 40*60 cm. Slik var reglene iallfall for to år siden, mulig endring. Nei ikke la noen sove der. Men vær også obs på at om du har leid/kjøpt leiligheten som treroms (2 soverom+stue) så har du krav på redusert leie eller refusjon fordi du har kjøpt noe som viste seg å ikke stemme.
ellen-propellen Skrevet 28. august 2010 #12 Skrevet 28. august 2010 Ett rom uten vindu er ikke ett soverom men en bod! Man lar ikke en 3 åring sove på boden!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #14 Skrevet 28. august 2010 Harry Potter sov jo i et kott under trappa, så hvorfor ikke... :-p
ellen-propellen Skrevet 28. august 2010 #15 Skrevet 28. august 2010 Det heter det her:-) Ikke alle er fra midt i oslo vettu;-)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #16 Skrevet 28. august 2010 NEI! Kan ikke skjønne at du spør engang! Sov begge påd et store og bruk det minste til lekerom. Om du lar barnet sove der håper jeg noen melder deg. Det er ulovlig og vitner om idioti!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #17 Skrevet 28. august 2010 Ro deg ned kvinne! Barnevernet har andre saker å ta seg til enn "hvisatdugjørsånnkanskjesåhåperjegatdublirmeldt" saker...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #18 Skrevet 28. august 2010 Det er IKKE lov å bruke et slikt rom til soverom. Da får om så moren overnatte der selv! Og til deg over; selvfølgelig kan bv følge opp en slik sak!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #19 Skrevet 28. august 2010 hvorfor kan ikke du bruke det til soverom om det er plass til så mange tinger der inne? latt barne få soveromme.. du kan jo sove med døren oppe,dermed har du luft
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #20 Skrevet 28. august 2010 Har selv leid leilighet med et soverom og et ekstra rom uten vindu, brukte ikke dette rommet som soverom, men som lekerom, det var det helt greit til. Var lufteventil på rommet så litt lufting ble det jo.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #21 Skrevet 28. august 2010 Erm.. nei... Det er dessuten ikke lov til å kalle det soverom når det ikke er vindu der. Da er det egentlig bare en bod. Ville du sovet på et rom uten luftingsmulighet og uten rømningsvei? Didn't think so, så hvorfor vil du at ungen din skal det?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #22 Skrevet 28. august 2010 Guuuuuud, tenk på alle barna som bor i blikkskur og stråhytter rundt omkring i verden. Tenk på jobben det lokale barnevernet har foran seg.... Noen ganger så blir våre "problemer" bare så utrolig banale....
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #23 Skrevet 28. august 2010 Så du bruker ikke bilstoler eller bilbelte siden noen har verre vilkår? Latterlig innspill! Man utsetter ikke barna sine for slike farer. Da sover en heller der selv.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #24 Skrevet 28. august 2010 Ja, du forstod poenget mitt... Nei, vi kjører rundt i Tuk-Tuk. Har gjerne babyen foran slik at hun kan få med seg mest mulig. Ballene til barna mine er laget av resirkulerte bildekk og vi henter drikkevannet vårt nedi Glomma siden det gjør de mange andre steder i verden. Nepeskrell!!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #25 Skrevet 28. august 2010 ? Hjelpes du er god til å argumentere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå