Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP...

Når begynte du å bruke den???og hvordan satt barna med beina???

Jeg vet ikke om lille gul sitter riktig med beina... Prøver på "froske" stilling...han klager ikke, og sovner for de gangene jeg har prøvd, men jeg føler meg så usikker om han sitter "riktig"... (han er 4.5 uker)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært å lånt en Mei Tai i dag. Har ikke fått prøvd den enda. Skal prøve den i morgen på gutten min. Han er straks tre mnd.

Mener at man skal kunne bære barna fra de er nyfødt, men er ikke sikker... På tettinntil.no er det instruksjoner om bruk av forskjellig bæretøy, bl.a. Mei Tai:-)

Lykke til!

Skrevet

de skal sitte i froskestilling i starten ja!

min er snart 4mnd nå, og jeg prøver å ta bena hans litt utenfor nå.

han har alltid roet seg fint i den, funker bra når han er urolig.

jeg lurer på om man kan bruke den på ryggen også, noen som vet det?

Skrevet

Jeg har og. Leste på en nettside at de egnet seg best fra 2-3mnd alder. Skal man bruke den før må de sitte i froskestilling. Skal den delen som en setter barnet oppi tas ut da???. Er sååå dum når det gjelder slike ting som knytting osv hehe.

Har og en BB active, tenkte å prøve den en av dagene for der kan beina på utsiden. Klem fra meg!

Skrevet

jeg trodde man skulle vente litt med å bruke sånne bæreting hvor babyen må ha bena på utsiden jeg?

tenker at det ikke er helt heldig for babyens ben?

bare lurer

Skrevet

I sprikestilling i en meitai har babyene støtte helt til knærne, i motsetning til f.eks en vanlig BabyBjørn, hvor beina blir hengende løst helt fra hofta. Med støtte til knærne kan babyene godt sitte i bæretøyet lenge.

Froskestillingen er grei for nyfødte, men bør ikke brukes for lenge den heller, for det låser beina veldig og en kan også risikere at litt større babyer sparker fra og slår hodet opp mot bærerens hake.

Jeg har sydd en egen meitai etter anvisninger på Tettinntil.no og er veldig fornøyd med den, minsten på 3 mnd hviler godt i den i opptil halvannen time, og hun sover ellers veldig kort. Eneste er at stoffstykker på 45x50 cm var litt små - med store barn kan bærestykket da bli litt for kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...