Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Finnes det andre grøter som ikke er tilsatt melkeprotein? Skal begynne med grøt til snuppa...
abella Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Jeg har ikke selv erfaring med Sinlac grøten, men vet at de fleste barn liker den fordi den er full av sukker... Jeg anbefaler grøtene fra Aurion. Det er kokegrøter som da lages med vann så tilsetter du fruktmos etter eget ønske. Kjøpes på helsekost eller Helios. De er også økologiske. Ellers kan du jo kjøpe Holle sine økologiske grøter hvis du vil ha et instant-alternativ.
Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 28. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2010 Full av sukker?? Hvorfor er den det? Vet ikke om jeg orker å koke.. Kanskje jeg kan prøve Holle da.. hvilken grøt vil du anbefale å begynne med da?
L&M Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Vi gav den til jenta vår når vi lurte på om ho hadde melkeprotein allergi. Ho syns den var god ja =p men stappfull av sukker fant eg og ut =/ veit ikkje koffor, kanskje for å kamuflere en mindre god smak? siden det ikkje er melk i den? veit ikkje, blir berre spekulasjoner.. Grunnen til at vi valgte å bruke den var at eg ikkje orka å pumpe meg til grauten.. holle grautane må blandast med mm el mme.. mens sinlac med vatn, mykje enklare! Er det noken spesiell grunn til at du vil bruke graut utan melkepulver? Mais grauten til nestle er vel også utan melkepulver?
Snuppa! Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 Prøvde den en gang til gutten min fordi vi fant ingen andre 4 mnd grøt når vi var på ferie, han likte den ikke. Vil anbefale holle, brukte den til jenta mi da hun hadde melkeproteinallergi.
abella Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 Regner med at den er full av sukker fordi Nestle vil at barna skal like den? Av Holle sine grøter har jeg bare prøvd hirsegrøten en gang vi var ute på reise og ikke kunne koke grøt. Men, som sagt, Aurion sine grøter er bedre både på smak og konsistens :-). Jeg synes ikke kokegrøt er noe stress jeg da. Vann må jo varmes uansett og de er ferdig kokt på et lite minutt eller to.
Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 28. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2010 Har mistanke om melkeallergi, så skal derfor prøve melk og grøt uten kumelkproteiner. Får ta meg en tur på helsekost og se:-) Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå