Gå til innhold

Føler jeg har lite melk. Baby 4mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestandig hatt masse melk. Lillemor var 7,2kg allerede ved 3 mnd. Fått tilbud når ho vil ha, alikevell har jeg hatt melkespreng og lekasje. Puppene har vært fulle! Ho har den siste måneden også sovet 8-10t i strekk natterstid (fra ca. 2100 - 0700). Sånn plutselig for ca 2uker siden begynte ho å henge i puppene på dagtid. Gulpingen ble mindre og ho var urolig og hang i puppen i timer av gangen, særlig på kvelden. Melkesprengen min er borte og jeg lekker ikke lenger av den ho ikke spiser av. Sover på nattaen gjør ho fortsatt men ho virker urolig resten av dagen, særlig på ettermiddagen. Er det flere som opplever dette? Det kommer melk når jeg prøve å klemme. Håper jeg ikke er på vei til å miste melken....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres litt ut som for meg at melkemengden har stabilisert seg for deg.

Det kan jo bare være en fase der hun er veldig urolig. Jenta mi har vært veldig urolig på dagen hver gang hun er blitt "lei av" å ikke kunne snu seg osv.

jenta di sover jo hele natta og da vil jeg påstå at du har nok melk. Det er jo gjerne om kvelden man har mindre melk.

Skrevet

Sprenget går over når det har stabilisert seg. De vil ha "økedøgn" hvor de "henger i puppen".

Det beste tipset for å øke melkemengden er å amme mer. Hvis du ikke ønsker det, kan du gå over til å gi litt mme eller velling på kvelden. Om kvelden er det mindre melk, men den er mer fettholdig.

Du kan jo også prøve å introdusere litt vann på en flaske eller tutekopp. (begynn med å gjøre det på en teskje - husk å koke vannet først).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...