Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med hjemmeinseminasjon? Jeg er singel og vurderer å prøve å få barn med en venn av meg. Vi er ikke kjærester og det enkleste hadde sikkert vært å ha sex, men det er ikke et alternativ. Vi er begge veldig klare for barn, vi har kjent hverandre i 15 år og er svært gode venner. Nå dukker det opp mange spørsmål og tanker.

Hvor mange ganger inseminerer dere? På hvilke tidspunkt?Har dere lykkes? Hadde vært artig å snakke litt om dette. Føles jo litt rart.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142252922-hjemmeinseminasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har inseminert meg selv hjemme, men med donor, og ikke noen jeg kjenner.

Først må du begynne med EL tester, slik at du vet når det har noe for seg å inseminere.

Når tidspuktet så er inne, så spermer han i en liten kopp, eggeglass eller noe lignende. Deretter bruker du en sprøyte og drar det opp med og setter deretter denne inn i vagina og trykker ut innholdet sakte men sikkert. Dra sprøyten forsiktig ut, og legg deg med en pute under rompa og beina opp til veggen i en halvtimes tid.

Jeg inseminerte meg en gang på ettermiddagen (dagen før EL) og en gang på morgenen dagen etter (samme dag som EL).

Vet enda ikke om det klaffet, men fikk en ultrasvak strek på test idag 12dpo, og tenker å teste igjen om et par dager. Er 5 dager til min IKM da.

Snakker gjerne med deg om dette jeg :)

Vel jeg følger med på utfloden og tar EL tester, og når disse slår ut positivt så er EL innen 12-36 timer, så da inseminerer jeg i det tidsrommet der.

Men det er jo ingen garantier for at egget faktisk slipper selv om man får positiv EL test da, så man kan jo tempe i tillegg for å få bekreftet at eggløsningen fant sted. Jeg gjør ikke det selv, men ser det er endel som gjør det, og da er visst dette en fin side:

http://www.fertilityfriend.com/

IKM er den dager du (ikke) venter menstruasjonen - Ikke Kommende Mens

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg bruker vanlige sprøyter fra apoteket. 5 ml og 2 ml. Kommer lenger inn med 5ml, men syntes først den var veldig stor og var redd for å skade meg innvendig med den ytterste tuppen så tok med en 2ml også som var mindre avskrekkende.

Jeg får levert "varene" ved at donor reiser over til meg for ett døgn, hvorpå jeg insemineres 2 ganger - ved ankomst og avgang.

Jeg fant min donor på nett, på en side som heter co-parentmatch.com.

Med donoren jeg har koster det meg ingenting. Jeg var innstilt på å måtte betale hans reiseutlegg, men det behøvde jeg visst ikke.

Første inseminasjon var negativ. Hadde min andre inseminasjon for 6 dager siden, og går å venter på å få teste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...