Gå til innhold

Min fødehistorie <3 (NB: lang!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tidligere lovet...

Våknet torsdag morgen kl 05:45 av at jeg drømte at slimproppen gikk. Det var visst ikke en drøm, så jeg måtte opp og tørke og ordne litt. Gikk og la meg igjen, hadde litt murringer, men ingenting alvorlig. Kl 09:00 måtte jeg stå opp fordi murirngene var for ubehagelige til å sove med. Da rislet det litt vann du gitt, en svært høflig vannavgang ;) Siden jeg var 6 dager før termin forbredte jeg meg på at dette kom til å ta laaaaang tid....

Snakket med JM og vi ble enige om at jeg skulle ta kontaktigjen når riene tok seg opp. Gikk og talte litt gjennom dagen sammen med mannen min og det varierte fra 12 min melom hver til 2 min mellom hver. Ikke veldig vonde, fikk til å snakke og gjøre ting samtidig. kl 16 begynte de å ta seg opp. Etter den første virkelig vonde rien skulle jeg til å ringe JM men hun ringte akkurat da for å høre hvordan det gikk med meg. Vi ble enige om at jeg skulle avvente til disse vonde riene le mer regelmessige. Sendte mannen ut med hunden for å kjøpe sushi til middag.

Kl 18:30 ringte jeg til mannen min og spurte om han var langt unna, da var det tatt seg veldig opp med rier ca hvert 4. min. Han kom hjem med maten kl 19:00 og vi var på Føderiket kl 19:30 (med en pose sushi - hehe).

19:30 hadde jeg 3 cm åpning, men murmunnen var flet og hodet hennes presset mot. Ble strippet og sendt i badekaret. Riene ble myyyye kraftigere etter strippingen og jeg fokuserte på å jobbe meg gjennom de mens jeg tenkte på ting som åpnet seg. Åpne-åpne-åpne, lå jeg i vannet og messet under riene, hehe. Pausene mellom var fantastiske, slappet heeeelt av eller spøkte og lo med mannen min og JM.

Kl 21:00 kastet jeg opp av smertene. Det hadde jeg regnet med, jeg har alltid hatt veldig lett for å spy, nemlig. Ikke noe problem, men JM ville sjekke åpning igjen. Vi fikk sjokk da, 7 cm var det! JM 2 ble oppringt (de har alltid 2 til stede ved fødsel) og da hun kom kl 22:00 var pressriene så vidt startet og jeg hadde bare en liten kant igjen.

Fikk en pause i riene, de roet seg litt og pressetrangen forsvant. Det var deilig med en pause og jeg utnyttet den til å slappe av så mye som mulig. Vi ble etter noen minutter enige om at jeg skulle få noen nåler i beinet for å sette de i gang igjen - gikk derfor ut av karet og de byttet vann mens nålene ble satt. Det gikk 10 sek fra nålene var inne til jeg var i full gang igjen! Hang rundt halsen på mannen min (stor fyr!) og presset som bare det. Fant ut at jeg ville stå løpet ut, bokstavelig talt! Riene var effektive og jeg presset vel i 20 min med saftpauser mellom riene (utrolig hvor godt rød saft kan være! Fikk energi til å le og smile med JM og mannen min mellom riene, dette skulle jeg klare!) før hun ploppet ut kl 23:10. Hurra! Jeg hadde aldri behov fo smertestillende av noe slag, visst var det vondt men jeg forto hvorfor vondtene var som de var og da klarte jeg å håndtere de uten problemer.

Hun var glatt som en ål og vi måtte manøvrere henne rundt forsiktig siden jeg fremdeles sto (!) og navlestrengen var litt kort. Følelsen av å holde henne var heeelt fantastisk! Hun bæljet høyt og alle vi som sto der bare lo av glede.

Vitale mål: Vekt: 3260, hodeomkrets: 34 cm, lengde 48 cm <3

Fulgte JMs instrukser og klarte å la vær å presse den første rien da hodet sto i åpningen. Fikk ikke en rift heller :) Morkaken kom lett etterpå og jeg fikk knøttet til puppen med en gang jeg la meg i sengen. Hun fikk tak etter lit fomling og så serverte de fantastiske JMs på Føderiket varme rundstykker og te på sengen til oss! Etterpå spiste vi sushien vi hadde hatt med oss, hehe. Aldri har en tempuramaki smakt bedre! Knøtt sov og puppet natten gjennom, mannen min sov og jeg - vel, lå og beundret underet til jeg sloknet utpå morgenen en gang.

Etter frokost på Føderiket hvilte vi og puppet og sov ut over ettermiddagen. Bestemte oss for å dra hjem rundt kl 17 etter å ha gjennomgått rutineundersøkelser og sånt med JM. Spiste deilig pizza før vi dro, dere aner ikke hvilken service det er der oppe!

Det er deilig å være hjemme og vi koser oss masse. Ja, jeg er trøtt og sliten men jeg sover best i min egen seng! Knøtt sover best med en pupp i øyet ;) Nå nyyyyter vi dagene og gleder oss over at atlt har gått så utrolig bra og at vi er i så god form hele gjengen. Gleder meg til fortsettelsen!

Sender masssssse fødestøv til dere som venter eller er i gang! Det er så mye å se frem til at det ikke går an å beskrive det med ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for at du delte din fødselshistorie med oss:=) Koslig å lese at du hadde en fin fødsel og opplevelse. Så igjen, masse Gratulerer med prinsessa di og kos dere så masse framover. Masse lykke til:=)

Skrevet

Gratuerer så mye!! Det var fantastisk å lese om fødselen din!!! Kos dere i tiden som kommer!

Skrevet

For en flott fødselshistorie! Høres ut som en drømmefødsel. Å virkelig oppdage urkvinnen i seg! Dere for kose dere masse hjemme. Lykke til videre! :)

Skrevet

Åh en sånn flott historie og drømmefødsel hjelper ikke på tålmodigheten her..Jeg VIL også:)

Kos deg masse med den lille familien din:)

Skrevet

Så koselig:):) Gratulerer! Og tar med meg alt fødestøv e kan få:)

Skrevet

Nydelig fødselshistorie;)

Fikk tårer i øynene..Kjenner jeg begynner å glede meg litt nå:)

Kos dere masse videre!

Skrevet

Gratulerer så masse med lillegullet og en fantastisk fødsel :)

Skrevet

Tusen takk for herlig historie, og gratulerer igjen! Hørtes ut som en veldig bra fødsel, fantastisk :D

Skrevet

Fantastisk..Rett og slett sitter her med gådehud Du fikk fødselen til å øres ut som en flott opplevelse, og det trenger vi å høre engang i blant! er super gla på dine vegne. Kos deg glugg i hjel med lille tulla di!!!! (=

Skrevet

GRATULERER så masse med den lille jenta! Så koselig historie å lese! Gleder meg til det er min tur! Kos dere masse alle tre!!!

Skrevet

Gratulerer med den lille prinsessa deres:) En fantastisk historie! Er jo en drømmefødsel det der! Gleder meg til det er min tur til å hilse på lilletuppa i magen:)

Skrevet

Grattis så mye nok en gang, Hjertelyd- og for en fantastisk flott fødsel du fikk! En sånn en vil jeg også ha denne gangen, og ikke så langdryg affære som sist hehe!

Det er så fascinerende med fødsler, at kroppen liksom "vet" hva den skal gjøre, og at ting går mer eller mindre av seg selv, selv om det er første gangen. Visst er det vondt ja, men smerten er jo kortvarig og blir utrolig fort glemt når man får hilse på det lille mirakelet=)

Håper dere koser dere hjemme nå, høres ut som om amminga går bra og at lille er blid og fornøyd m tilværelsen? Vi snakkes vel kanskje inne på dinbaby etterhvert håper jeg, har vært hyggelig å følge deg her inne på BIM ihvertfall=)

Skrevet

Gratulerer så kjempemasse igjen!!!

Takk for fødestøv:):):)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

For en flott historie! Takk for at du delte den med oss, kjenner jeg begynner å grue meg litt, så det er så godt å lese om dere det går så greit med! Kos dere masse og gratulerer så mye!!

Skrevet

Gratulerer så mye... kjenner eg blir litt utålmodig..men det går nok bra...hørtes ut som du fikk en fantastisk fødsel og håper eg klarer å jobbe like godt med riene som du...

All lykke i fremtiden..

Skrevet

Gratulerer så mye! Tar med meg litt fødestøv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...