Gå til innhold

Uregjerlig redebyggeinstinkt- andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tusen ting på handlelisten og en konstant tom bankkonto og vasker og rydder og baker og planlegger og holder på. Det er ikke kun til baby, men egentlig fikse og gjøre leiligheta om til et "hjem". Kjenner daglig på frustrasjonen over at mannen tar det så med ro og slett ikke ser behovet for å handle inn alt vi trenger eller organisere og gjøre klart til babys ankomst om bare to mnd.

Lurer på om det er fordi jeg har så mye fritid eller om det er det berømte redebyggerinstinktet som har kommet for fullt. Hvordan er det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oioi, du er ikke alene :-) Jeg går hjemme. Er student så har ikke startet opp skoleåret fordi måtte ut i permisjon etter en uke likevel. Har gått hjem hele sommerferien nå og vi har flyttet til ny leilighet i løpet av sommerern. Jeg organiserer - og omorganiserer gang på gang. Vasker klær. Baker. Vasker golv omtrent annenhver dag. Tørker støv og rydder... Blir svett bare jeg tenker på alt.... :-) En mnd til termin og skal ha alt perfekt. Tror det er redebyggingen i kombinasjon med mye mer fritid som gjør det hele. Det er kjedelig å gå hjemme uten å gjøre noe. Vil gjerne at alt skal være "perfekt" til en hver tid. Støv på hjernen? Mulig ;-) Men nyter det hele litt.. :-)

Skrevet

Jeg også! Jeg er kjempestresset over at alt ikke er i orden her hjemme ennå, og fortsatt har vi 9 uker til termin (men så tenker jeg jo også at i det vi fyller 36 uker er hun jo i prinsippet klar til å komme ut, og da mangler plutselig bare 5 uker!).

Samtidig syes jeg at jeg har motgang hele tiden. Her om dagen ble hele leiligheten vår oversvømt (uten skader på inventaret, men masse ekstrajobb), Møbler vi har bestilt blir aldri levert (i alle fall ikke fort nok, og jeg skulle jo helst hatt alt på plass i fjor), Møbler vi har bestilt blir levert før vi får ut de gamle og da blir det overflod av møbler i perioder som betyr ROT, møbler som skal flyttes fra et rom til et annet blir stående der de er og ikke der de skal være fordi jeg, fru Bekkenløsning, ikke kan bære noe som helst, nesten, og mannen min er midlertidig ute av drift pga ryggproblemer, På babyrommet står nå vuggen klar (som skal inn på soverommet vårt), men det mangler å male, få ut møbler som ikke er babymøbler + alle bøkene vi har der (det har hittil fungert som kontor/gjesterom), og dessuten få inn en kommode til babytøy, sprinkelseng som vi ennå ikke har kjøpt osv...

Oioioi. Blir stresset bare av å skrive jeg. Nå tror jeg at jeg skal ta litt oppvask bare for å kjenne at jeg gjør noe :)

Skrevet

Hehe.. huff. blir litt stressa på dine vegne jeg også! Ble gal av å ha vugga i stua og et svært skrivebord som opptio babyhjørnet på soverommet. Kunne ikke bære og skyve møblene rundt selv, og mannen hadde all tid i verden og ville slett ikke skilles fra skrivebordet sitt før det ble nødvendig.. i mellomtiden ble vuggen nesten daglig "forurenset" med stekefett og støv fra kjøkkenet! Sånne små ting som kan bli til dagens største utfordring og irritasjonsmoment i det man ikke har NOE annet fornuftig å ta seg til! Jeg fikk nå heldigvis mannen til å ta grep til slutt.. syns synd i deg meg ryggvond mann.. kjenner stresset litt på vegne av deg! Men ja, det er vel neppe noen krise om det tar noen dager/uker ekstra.. det bare føles slik! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...