endelig gravid28 Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Sikkert kjempedumt spørsmål... Men har de siste dagne (er 26 uker) kjent liksom hvor i magen babyen ligger og er veldig øm og følsom i magen. Føler at den har for lite plass eller kan det være for lite fostervann?? Andre som føler de sånn?? Har nettopp sett alle episodene av jordmødrene på nrk og må innrømme at jeg begynner å grue meg til fødselen. Men det viktigste er at alt går bra m oss begge
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Hei, syns at om du er redd for at det kan være lite fostervann e.l. så ringer du sykehuset og snakker med de så kansje du får deg en ul for å være sikker Jeg kjenner baby nå hvær dag (26+4) MEN, bare ved spark, og bevegelse. så når hun ligger rolig så kjenner jeg henne ikke enda. Fikk beskjed på ul på tirsdag at jeg enda har go plass dær inne. Men, noen er nok kansje mer følsom enn andre og noen har kansje litt mindre plass enn andre. Er sikkert ikke no i veien med deg og din baby, men er kjekt og få sjekka så du får slappet mer av og nyte resten av reisen deres Prøv å ikke grue deg til fødsel de har nok full kontroll på sykehuset og gjør allt i sin makt for at det skal gå bra både for deg og babyen Tenk at det oftest går bra Lykke til videre klem
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Er slettes ikke uvanlig at du kjenner hvor babyen ligger noe som jo er floooott Å angående at du er øm og følsom i magen så var jeg akkurat slik med andre jenta mi, men var nok av plass til prinsessas boltring Er dette ditt første barn?
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 hei babyen din har nok mer en god nok plass enda. jeg kjenner også tulla mi omtrendt hele tiden og vet hvordan ho ligger.. er straks 23 uker på mandag. hos meg kommenterte de på riksen at hun ligger rett under huden min og har morkaka bak i ryggen så er derfor jeg kjenner ho så godt.. jeg tenker jeg vil heller kjenne ho hele tiden og bli øm enn at det går for lang tid mellom jeg kjenner ho.. kos deg videre med babyen i magen og bevegelse.. ang fødselen vil jeg sterkt anbefale yoga, jeg gikk på det med 1 mann og fikk stor utnytte av det da og går på yoga nå.. du lærer behagelige og fine pustemetoder du kan bruke under fødselen, både for å lindre rier og for å hjelpe babyen ut.. aldri for sent å begynne.. fødselen din vil nok gå kjempebra.. faktisk har jeg selv lyst å utdanne meg til barselpleier eller jordmor så jeg kan jobbe på føden.. syns alt med svangerskap/fødsel og barsel er fantastisk spennende.. det jeg også vil anbefale deg er å være åpen i sinn frem mot en fødsel. prøv ut både varmt lindrene vann,massage etc evt om du må ha noe form for medisiner som lindring.. men viktigste er å gå mot en fødsel med åpent sinn. kroppen din vet akkurat hva den skal gjøre til en hver tid, ta deg tid til å lytte til den. den forteller deg. enhver fødsel er forskjellig og de du så på nettet er ikke slik din fødsel vil være. klem
endelig gravid28 Skrevet 28. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2010 Takk for fine svar Ja, dette er mitt første svangerskap så veldig mye spenning. Kan nok være ja at babyen ligger rett under huden hos meg også. Jeg er jo veldig slank så kanskje det er en sammenheng med at jeg kjenner alt så godt. Kjenner masse liv hver dag, men vært litt ekstra øm siste dagene og litt kvalm også faktisk... Men tror vel innerst inne at alt er bra. Kan ta en prat med jordmor om det er nødvendig å undersøkes m.t.p. lite forstervann e.l. Har lyst å gå på yoga, så må finne ut om det er noe tilbud i nærheten. Skal snakke mer med jordmor om fødselen de neste gangene. Frem til nå har jeg ikke tenkt så mye på det. Men jeg kjenner at det kan være nyttig med kunnskap om pusteteknikker og andre avslappingsmetoder slik at man kan holde ut lengst mulig uten medikamentelle bedøvelsesmidler. Men dette får jeg sikkert vite mye mer om fremover
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 jeg er også veldig tynn og ikke noe spesielt med fett så da er vi ganske like der trur nok ikke det er noe med fostervannet ditt men greit å nevne det fordet om du er usikker.. masse lykke til fremover og dette går nok kjempebra.. klem
Galskapens overhode Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 jeg er ikke tynn, men har det som du beskriver alikevel. Fra uke 23-24 har jeg klart å kjenne kroppen til babyen, og hvilken vei den har ligget med hendene mine. Og kjente hver minste bevegelse hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå