Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, lillemann, 3mnd, sparker av seg dyna og blir stort sett liggendes uten dyne, så da vil vi begynne å bruke babypose. Har kjøpt en fra HM, men den er vel litt tynn å bruke utover høsten og vinteren. Noen som kan anbefale?

Og et annet spm, hvor mange grader har dere på soverommet der babyen ligger? I sommer har det vært over 20 grader, men nå kan vi begynne å bestemme temp litt selv igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Anbefalt temperatur på soverom er 18 grader.

Når det gjelder babypose har vi det samme "problemet" for vår 3mnd gamle gutt. Vi har tatt i bruk pose siste uken, og vi har også en pose som ikke er så tykk, men når babyen ligger i posen er det bare til å legge dynen oppå for de klarer ikke sparke den av når posen er på (i alle fall ikke her i huset). Jeg legger dynen omtrent opp til litt over navlehøyde sånn at han ikke skal bli for varm og ikke få den over hodet. Virker som det er passe for han, da kjennes han i alle fall ikke varm ut.

Kanskje noe du kan prøve også?

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Eller kjøp en tynn pysj i ull. Det er ikke alltid nødvendig med så mange lag med tepper og dyner over seg, hvis de har noe godt og varmt innerst! Jeg skal begynne med pose selv og har vært litt usikker. Har selv en sånn pose fra H&M, men syns også at den virker litt kald. Ønsker vel helst en pose i behagelig ull, da ull holder lenger på varmen.

Skrevet

Jeg gjør det samme, legger dynen over posen, men nå bruker vi babysafe for å unngå at hun snur seg. Den posen er litt tynn. Men hvis du bor i nærheten av en Ikea så har de et ganske stort utvalg av poser, tykke, tynne, fleece osv. Også er de billigere enn på Barnas hus o.l.

Skrevet

ikke pakk på barnet ditt alt for mye på natta,det verste for dem er om de blir overopphetet og ikke klarer å sparke noe av seg,det kan få fatale følger om de blir for varme...

har hatt h&m pose for begge barna våre og de er perfekte nettopp fordi de IKKE er så tykke.barnet har jo på seg helpysj under,samt pose og så en dyne oppå der igjen. det er nok!

om du skal kjøpe en tykk pose så ikke ha på dyne iallefall!

Skrevet

Tror jeg skal sjekke ut ikea sine hvertfall. Nei, kommer ikke til å ha dyne i tillegg, for da kommer jeg til å engste meg for at han får dyna over hodet. Han er ekstrem til å bevege seg rundt i senga..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...