Flea Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Doctors orders - Jeg må ta det med ro herifra og ut. Jeg var på sykehuset i går og satt en time med CTG og ble tatt blodtrykket på 3 ganger. De skulle egentlig legge meg inn til observasjon over natta, men heldigvis var ikke verdiene så høye at det ble nødvending. Jeg ble sendt hjem med oppfordring om å følge med meg selv og ta det med ro. Skal tilbake i dag og ta blodtrykket på nytt. De er redd for at jeg skal få svangerskapsforgiftning pga for høyt blodtrykk. Flere som har opplevd det samme? Jeg har 8 dager igjen til termin. Er det ikke ganske vanlig med forhøyet blodtrykk på slutten? Skjønner dette kan være farlig for morkaka, så jeg skal ta det med ro nå og bare vente på at fødselen skal komme igang... Noe som kan ta sin tid. Bra jeg har et strikkeprosjekt jeg laaaangt fra er ferdig med
valkyrien Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Jeg har fått svangerskapsforgiftning, så jeg ligger på sykehus resten av svangerskapet... Er for dårlig til å reise hjem, men ikke dårlig nok til at de setter igang enda... Slapp av så godt du kan, så håper jeg du slipper innleggelse!
WPW Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Valkyrien, har du lenge igjen? Jeg blir satt i gang neste uke. Har da passert uke 36, og de nølte visst ikke med å sette i gang. Jeg fikk komme hjem i forigårs, og skal tilbake på mandag. Men jeg syns jo det er ekkelt å skulle "følge med selv" over helga. Man merker jo plitselig endel symptomer...
valkyrien Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Jeg er 37+4, men likevel synes de det er i tidligste laget... Synes det er merkelig egentlig, jordmor her på sykehuset sa at de ikke ville sette igang når det ikke var noe modning og sånn, men de har faktisk ikke sett etter om jeg har begynt å modne engang... Tenkte jeg skulle finne meg i det frem til mandag, og så heller bite hodet av legen på visitten da...
Flea Skrevet 28. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2010 Uff, jeg føler med deg Valkyrien! Det må være utrolig kjedelig å være sånn midt i mellom! Jeg vet hvor kjedelig det er å ligge på sykehus og skjønner hvor heldig jeg var i går kveld som ble sendt hjem! Jeg skal passe på å slappe godt av nå. Må bare få mannen min til å innse at jeg trenger å slappe av også. Jeg har vært i så fin form frem til nå at han rent har blitt bortskjemt... Jeg var på ny sjekk nå, og hadde samme resultat som i går kveld, så da trenger jeg ikke inn og sjekke igjen før mandag. God bedring til alle dere med svangerskapsforgiftning! Snart i mål!
valkyrien Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 Så bra at du får bli hjemme i helga! Er ikke lenge igjen nå, så dette skal gå på et vis. Er sikker på at alt er glemt bare man får barnet i armene
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 uff stakkars dere...:/ godt dere ikke har lenge igjen! kan ejg spørre hva bt deres ligger på? har dere dårlige urinprøver også eller er det baer bt det er snakk om her?
WPW Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 bt mitt er normalt, men har steget fra 100/60 i hele svangerskapet til 130/85 nå. Men det er urinen og blodprøver de reagerte på i mitt tilfelle. Urin fra 1+ til 4+ på fire dager. Rart at de ikke vil sette i gang når du er 37+4... Litt ekkelt å bli sendt hjem etter å ha ligget på sykehuset i to døgn med veneflon i armen i tilfelle jeg skulle få kramper og trengte medisin raskt, men jeg stoler på de:) Svigers passer minstemann, for jeg klarer jo ikke å la være å bære på han og leke med han.
WPW Skrevet 28. august 2010 #9 Skrevet 28. august 2010 Uff, misunner forresten ikke at du må ligge på sykehuset hele tida. Det var dødens!!!!!!!! Får du sove? jeg fikk ikke sove, og følte meg faktisk sykere der enn da jeg fikk komme hjem. Da jeg kom hjem begynte jeg selvsagt å vaske klær og styre på da jeg kom hjem. Men jeg tok raskt hintet, for kroppen sa i fra ganske fort.
Celine84 Skrevet 28. august 2010 #10 Skrevet 28. august 2010 Jeg er innlagt på sykehuset pga SF, og har vært her i 2 uker nå, døds kjedelig, men det er vel det beste for meg og barnet. Venter på tvillinger. Skal ta keisersnitt torsdag neste uke,da er jeg i uke 36+5, legen sa at jeg trengte ikke lenger å gå mer enn det, blir ganske spent og letta etter å ha bært tvillinger på langt tid, siden jeg er ikke så stor i høyden. Hadde høy blodtrykk, protin i urinen, hodepine, masse vann begge foten og litt flimring i øynene noe ganger, derfor blei jeg innlagt...
WPW Skrevet 28. august 2010 #11 Skrevet 28. august 2010 Oj, stakkars deg Celine!! 2 UKER??? Jeg hadde blitt gal! Jeg og har vann i føttene og resten av kroppen. Men føttene merkes mest. Føles som om tærne er ikke passer på foten. Det er ikke vondt, men veldig veldig merkelig følelse. Hva gjør man når man må være så lenge på sykehuset? Har du noen hobbyer eller lignende du kan holde på med, eller er du for dårlig/ukonsentrert?
Celine84 Skrevet 28. august 2010 #12 Skrevet 28. august 2010 Ja, si det, hva kan man gjøre på sykehuset? Heldigvis fikk jeg ta med pc da, og er på Gravid.no hver eneste dag, så det har hjulpet litt, ellers ikke noe spessielt enn å spise og sove, gå en tur til kiosken og opp igjen. Fikk besøk noe ganger da, og mannen besøker i helgene (jobber), ellers hadde dagen vært veldig laaaaange... Men endelig vet jeg dato for KS, og det er deilig, da blir det ikke så ille, og de siste dagene kan man tenke gjennom masse ting, de siste dagene slutt på bare 2 i forholdet, men blir til en familie på 4:)hiiiii
WPW Skrevet 28. august 2010 #13 Skrevet 28. august 2010 Har du en liten fra før? Kjedelig å være så lenge borte fra h*n, for det er vel vanskelig å forklare at mamma må ligge på sykehuset. Jeg har en gutt fra før. Han er hos snille svigers i helga, for hvis ikke hadde jeg ikke klart å slappe av. Samtidig kan jeg være sammen han bare at de tar ansvaret liksom.
valkyrien Skrevet 28. august 2010 #14 Skrevet 28. august 2010 Jeg ligger på ca 145/90- 150/95 ihvertfall. Har dårlige urinprøver og urinsyre i blodet i tillegg.
Celine84 Skrevet 29. august 2010 #15 Skrevet 29. august 2010 Nei, har ikke barn fra før, jeg venter på tvilling nå, derfor skal vi bli 4 tilsammen i familie:) Greit å ha svigers til hjelp da, da er du heldig, mange svigers er glad i barnebarna sine, men spørs om de gidder å passe på dem, og er opptatt med seg selv....
Flea Skrevet 29. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 29. august 2010 Blodtrykket mitt var på 142/102-135/95 når jeg ble bedt om å dra på sykehuset for sjekk. Jeg ble lagt på en benk på legekontoret i en halvtime og sjekket på nytt og det var fortsatt for høyt. Men på sykehuset målte de 130/90, og det var lavt nok til at jeg fikk dra hjem etter ca 1,5 time med CTG. Hadde samme dagen etter. Skal opp og sjekke igjen mandag. Urinprøvene har et svakt utslag, men ikke nok til at det er farlig. Jeg har også fått påvist urinsyregikt, men fikk beskjed om at det ikke hadde noe med saken å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå