Trinchen Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Dro til JM torsdag morgen å fikk vite jeg hadde 3 cm åpning, og at livmorhalsen var utflatet.da kunne det vist gå kjempefort mente hun.klokka 11 samme dag kjente jeg riene begynte å komme, ble etter hvert 10 min i mellom.fikk beskjed av vår lokale JM og de på føden at jeg bare måtte dra, selv om riene ikke var spesielt vonde ennå, men pga at det var 3 kvarters kjøretid. Da vi kom på sykehuset ble jeg sjekket igjen, og hadde 3-4 cm.fikk et eget rom som vi tilbragte hele dagen på.pulsen på ungen ble sjekket ofte.riene kom og gikk og ble sterkere.ble sjekket igjen halv 8 på kvelden å hadde fortsatt 4 cm.etter siste sjekk ble riene enda sterkere, måtte puste meg gjennom dem.varte sånn i 3 timer helt til de dabbet av igjen sakte men sikkert.fikk tilbringe natten på sykehuset. Dagen etter hadde jeg nesten ingen rier, å jordmor sa jeg kunne dra hjem.hele greia var bare falske rier fremkalt etter hver undersøkelse de gjorde.jeg lurte på om det ikke var noe de kunne gi meg for å sette i gang fødselen, i og med at jeg hadde kommet så langt, men de ville ikke gjøre noe fordi baby'en hadde det godt.ble verken sjekket eller målt puls på ungen før jeg dro.etter de sterke riene jeg hadde etter siste sjekk, er jeg sikker på jeg har mer enn 4 cm åpning..jeg kan ikke forstå annet.de mente at fødselen kom til å begynne der den slapp, så de anbefalte ambulanse på vei til sykehuset neste gang fordi de mente det kunne gå kjempefort. Så her sitter jeg fortsatt å venter på at knøttet vil komme ut.jeg hadde mannet meg opp å forberedt meg mye til fødselen, men nå må jeg begynne på nytt...kjeedlig!!! hvor lang tid skal det egentlig ta??? Noen som har opplevd det samme?
-S- Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Har ingen peiling på akkurat det, men huff så kjedelig det høres ut! Synes det høres rart ut at de ikke ville hjelpe deg videre når du var kommet så langt. Også med så lang vei til sykehuset.. De sier jo at man er i aktiv fødsel fra man har 4 cm åpning. Håper virkelig at det starter opp igjen snart, at du blir ferdig! Masse lykke til
Trinchen Skrevet 28. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2010 Ja det håper jeg også, tusen takk :-)
rl84 Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Huff, så kjedligt... Svigerinna mi hadde 5 cm i 3 veker hu.. så alt er mulig... :-0
Trinchen Skrevet 28. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2010 Hææ? er det sant? :-O men jeg har termin den 30 aug nå, så jeg blir nok satt i gang hvis jeg går for lenge vil jeg tro. Har hørt de ikke går 2 uker over termin lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå