Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #1 Del Skrevet 28. august 2010 Hei Lurer på om det er noen her med litt erfaring som kan gi meg noen svar. Jeg har gått på p-piller et halvt år etter å ha vært prøvere uten å lykkes. Ved siste pille-opphold begynte jeg ikke å blø skikkelig, hadde bare en brunlig utflod. Det er vel 2,5 uker siden. Så, sist mandag fikk jeg plutselig kraftige magesmerter og kaldsvettet, og jeg tenkte: "hjelp, nå begynner jeg å blø." Og det gjorde jeg omtrent umiddelbart. Blødde ekstremt mye, byttet tampong hvert kvarter omtrent på dagen, om natta våknet jeg av blødningene mange ganger. Mye koagulert blod. Trodde det var blitt noe hormonkluss pga at jeg ikke blødde skikkelig sist opphold. Har blødd i mengder inntil i dag, gått på Cyklokapron siden onsdag. Har ikke hatt flere kramper siden rett før jeg begynte å blø. Ikke gravid som jeg vet om, men moren min mener jeg har hatt en SA. Skal til spesialist over helgen. Hva tror dere? Er det slik en SA oppleves? Jeg vil så gjerne vite. Vi hadde en pause i prøvinga fordi det ble så psykisk belastende, og om jeg har blitt gravid uten å vite det for så å miste på grunn av livsførsel blir jeg knust. Hadde mange tunge løft dagen før. Hva skjer i såfall? Lest mange skrekkhistorier om utskrapning. *bekymra* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142252167-uvitende-om-svangerskap-sa-litt-detaljer/
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #2 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg har hatt 2 aborter. Ingen av dem er som du beskriver, men det er godt mulig at du har vært gravid likevel.. Når det gjelder løftingen din, så kan jeg ikke tro at det kan ha vært utslagsivende for en abort.. i hvert fall ikke i et normalt svangerskap! Jeg hadde en MA, der fosteret var dødt en stund inne i livmoren, og da begynte jeg å blø etter en kraftanstrengelse, men det skulle jo ut uansett.. I mitt eneste fullførte svangerskap, min vakre lille prinsesse, visste jeg ikke at jeg var gravid før etter 10 uker omtrent. I mellomtiden flyttet vi, så da pakket og bar jeg noe vanvittig.. Etter begge mine aborter har jeg fått beskjed om at det ikke var noe jeg kunne gjort for å unngå dem, at de ligger godt beskyttet inni oss, og at hvis det går galt, så er det i de aller, aller fleste tilfellene sykdom eller feil på fosteret som ikke er forenelig med liv. Ikke at det hjelper når man har det vondt, men det gjør meg i hvert fall ganske så sikker på, at dette ikke var din feil. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142252167-uvitende-om-svangerskap-sa-litt-detaljer/#findComment-142254481
helixxx Skrevet 29. august 2010 #3 Del Skrevet 29. august 2010 Hei; Eg synrest det du forteller kan minne om min første SA.....MASSE blod og masse klumpar og litt brunt og litt rødt + krampar. Ville ha sjekka med lege eg.... Og: det er IKKJE!!!! din feil viss du mista!!!!!!! Så det må du absolutt ikkje tenke på. Lykke til vidare snille deg (du kan jo ta ein graviditetstest no; viss det faktisk var ein SA er det sannsynleg at det fortsatt finst hcg i urinen din og at ein graviditetstest blir positiv (sjølv om du evt har mista). Eg har hatt positive testar ca 1 veke etter mine abortar før dei blir negative. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142252167-uvitende-om-svangerskap-sa-litt-detaljer/#findComment-142256408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå