Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Det står f.eks på et spa opphold er prisen med overnatting inkludert adgang til spa.... men spa er jo forskjellige behandlinger, som man må betale ekstra for, så da lurer jeg på hva man egentlig får tilgang til.... er det å vandre rundt i badekåpe blant behandlingsrom og få tilgang til å se på disse rommene eller hva? Skal kanksje på spa i morgen men skjønner ikke egentlig hva jeg får eller om jeg gidder
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Først av alt: Spa er IKKE forskjellige behandliner som man betaler for. Spa står for "Salus per aqua", som betyr noe sånt som "helse gjennom vann". Det er flere tolkninger ift hvor "uttrykket" spa kommer fra, men man kan bl.a. spore det tilbake til antikken, hvor bokstavvene s p a ble risset inn i veggene på de offentlige badehusene. Slike behandlinger som du beskriver som spa er faktisk hud- eller kroppspleiebehandlinger... En liten forskjell der altså. Når du booker inn på et spa-hotell, og det står at adgang til spa, så betyr dette at du får tilgang til et område som inneholder fasciliteter som basseng (ofte forskjellige typer basseng), boblebad og badstuer (finnes flere forskjellige typer i tillegg til "vanlig" badstue). Det er forskjellig fra hotell til hotell hva deres spa-avdeling inneholder. Farris spa i Larvik har feks. en egen mineralspa-avdeling med minst 5 forskjellige saunaer, tropedusjer, grottedusj, kaldkulp og kildevannsgrotte. I tillegg har de Larvikhallen med basseng, boblebad og Kneipp-basseng. De har også forskjellige behandlinger, men dette er altså bare en liten del av tilbudet. Det er helt fantastisk å tilbringe noen timer i en slik rikholdig spa-avdeling, så jeg vil absolutt anbefale at du tar med badetøyet ditt og stikker innom spa-avdelingen på det hotellet du skal på. =D Det er helt sikkert verdt det. =D
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Takk for utfyllende svar :-) Da vet jeg mer om hva jeg begir meg utpå :-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Bare hyggelig. =D Jeg kjenner jeg ble skikkelig misunnelig nå faktisk. Kunne godt tenke meg en liten tur i Spa selv kjenner jeg. Bare ELSKER slikt. Hvor er du skal? Hilsen hun som svarte over.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Kult. Har ikke vært der selv, men har venner som har vært der og som har vært fornøyd. =) Holmsbu er ikke så "innholdsrik" som Farris Spa i Larvik, men i følge hjemmesiden deres har de både innendørs og utendørs basseng, boblebad, dampbad, massedusjer, kaldkulp, badstue med havutsikt og "treningsstudio" i tillegg til rom for behandlinger. =D Tror man skal kunne klare å bruke noen timer der ja. Hehehe... Tror du kommer til å like det jeg. Så lenge du liker å bade å sånn da. Kos deg masse. =D
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 takk, liker jeg dette blir det kanskje Larvik neste da :-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Det skal du ikke se bort fra. Jeg har i alle fall en plan om å komme meg til Larvik om en stund. Jeg bare sliter litt med å få med gubben, så nå lurer jeg på å finne en venninne å dra sammen med i stedet. Hehehe... Så kan han bare sitte her hjemme å sture. Sjekk hjemmesiden deres da: www.farrisbad.no Men Holmsbu ser ut som et bra sted ogs gitt; www.holmsbu.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå