Gå til innhold

er så sliten at jeg blir redd meg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, må få ut litt...

ikke sovet bra på en uke, siste to netter bare et par timer. klart en time på dagen også, men føler meg nå skikkelig frynsete.

føler at det eneste jeg gjør er å få ungen til å sove+amme og leke selvfølgelig da...

også KLIKKER sambo fordi han må legge ungen i kveld!

"hadde vi ikke en avtale om annenhver kveld?"

"jo, men når jeg ikke har sovet på to netter og jeg kjenner at jeg blir GAAAL av at ungen ikke sovner nå, så MÅ du bare ta over"

så var krangelen igang....

er så lei!

er det normalt?

når blir det bedre?

på dagen alene m ungen er alt perfekt, er jo trøtt, men styrer alt selv og havner ikke i diskusjoner om småting som vi så lett gjør når han kommer hjem...

aaaaaaaaarg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ungen er 3,5 forresten.

jeg vil helst legge ungen på eget rom for å få sove bedre, våkner av hver minste lyd fordi jeg sover så lett.

så det er jo kanskje en plan, selv om det blir mer flying da...

Skrevet

Hvis jeg var i den situasjonen ville jeg begynt med morsmelkerstatning. Det ville ikke vært perfekt, men nødvendig for å få tilbake livet sitt.

Skrevet

jeg vil jo være god mor og amme så lenge som mulig da...

sånn er det...

men mannen min jobber MYE og har også nattvakter osv, helger og blablabla.

Jeg har lite familie i nærheten, så noen ganger får jeg bare HELT noia og tenker at jeg ikke klarer dette, det er så tungt...

andre dager går fint. sånn er det vel tenker jeg.

men jeg har alltid hatt søvnproblemer, og jeg sovner sjelden før det har gått en-to timer. Sier seg selv at jeg da aldri får sove etter amming, ligger bare å venter på å bli vekt, blir så stressa av det...

Løsningen må være eget rom ,jeg ser det nå.

Skrevet

Selv om man har en avtale om annenhver kveld så tar man hensyn. Jeg og mannen min har lagt ungen annenhver kveld siden førstemann var rundt 1 år. (han er snart 4. Første året turte jeg ikke å si at jeg synes det var dårlig gjort at han forventet at så mye skulle skje "av seg selv"...) men om han er sliten, syk eller har ekstra mye å gjøre så gjør jeg det jo selv om det er hans tur. Og omvendt. Nå som det er mange netter med lite søvn pga nytt barn gjør han dette flere kvelder på rad. Noen netter står han også opp og lager til flaska med mme, hvis han likevel er våken. Slik er det å ha en familie sammen; man hjelper hverandre.

Skrevet

Dette er sikkert litt på kanten av innlegget ditt, men jeg mener også at du kan vurdere erstatning (har da ingenting med å være en god mor å gjøre!), eller eventuelt pumpe deg hvis du får det til, også tar mannen din en natt (selv om han må jobbe, da får dere ta en helg!). Det er ikke greit å ha søvnproblemer i tillegg til å det vanlige med å ha en liten baby i hus. Jeg tror du trenger en hel natt hvor du skal få slippe å tenke på babyen. Får du ikke sove fordi du hører babyen, kanskje du kan overnatte en natt hos en venninne? Dette er bare mitt syn, fordi jeg selv slet slik med søvn da vi fikk vår første jente. Jeg ble faktisk deprimert av det og gikk til psykolog en stund. Klart det går fint for de fleste, men en natt søvn synes jeg jammen du kan få på dette stadiet :-)

Og ha en skikkelig samtale med mannen din, han burde ha mer forståelse for at du trenger avlastning fra babyen nå og da ;-)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Alle mødre vil det beste for barnet stt, selv om dette vil innebære forskjellige ting. Jeg er også en sånn mor som er bestemt på å kun gi mitt barn mm. Jeg er av den oppfatning at det er dumt å gi mme, hvis man har bra med melk. Mme er bra for barnet, men mm er det beste. Likevel må man gå over grensene sine noen ganger. Det var en dag for en tid tilbake hvor jeg bare trengte fred og ro. Mannen min tar mer en gjerne med seg sønnen ut, men denne gangen fikk jeg bare ikke nok melk ut av pumpa. Så det endte med at jeg kjøpte et par sånne små ferdigblandede mme og lagde to flasker med 50/50 mm og mme. Da fikk jeg hele 5 timer alene hjemme! Det er bedre å være en opplagt mor som tilbyr litt mme, enn å være en totalt utslitt som bare gir mm...

Jeg kjenner meg også litt igjen i det du sier om at det nesten er lettere når du er alene. Jeg mener det selv, men man blir jo sliten av det da! Så her i huset jobber vi intenst med å lære SAMMEN. Nå skal dere også bli kjent med hverandre som foreldre og det kan ta tid. Selv tviholder jeg på det som de med eldre barn sier; "Det blir bedre". Det kommer andre utfordringer senere i livet og forhåpentligvis vil denne perioden styrke dere som par, hvis dere finner ut av det.

Skrevet

takk for svar, jeg skal huske på at det blir bedre tider...

jeg har også nå forstått at jeg kan gi litt flaske innimellom uten at det gjør noe for min egen melk, var redd det ville minke melka mi.

derfor jeg har vært så skeptisk.

vi skal også prøve grøt snart.

hatt en bedre dag idag.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, jeg må bare legge til at jeg måtte jo pumpe meg en gang i løpet av de 5 timene jeg fikk litt fri. Så lenge man gjør det, er det ikke noe problem! Da får du et fint lager i fryseren du kan blande i grøten etterhvert.

Så flott at ting har gått bedre i dag!

Skrevet

Jeg lar min unge ligge til brystet så lenge hun vil på kvelden for kos og for mat. Hun tar seg jo lange pauser innimellom, men hun får ligge så lenge hun vil. Noen ganger vil hun opp, og etter en liten stund vil hun ha mat igjen.

Smokk er og en viktig del oppi denne greia vår. Men kosen er kjempeviktig.

Dette begunte vi med da hun var fem uker og vi har holdt på helt til nå. Hun er 4 mnd. Det er ikke hver kveld hun har behov for dette, men ofte. Hun sover godt om natta og trenger ofte ikke mat på seks timer.

Vet jo ikke om dette er noe du har prøvd, men det hjalp meg.

Pumping og la pappa gi flaske er jo en kjempegod løsning og. Hadde min hatt pappan sin boende i samme hus så skulle han fått gjøre det han og.

En annen erfaring jeg har fått er at alt forandrer seg med babyen. Også det med soving og amming.

Jeg tror det kommer til å løse seg for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...