Gå til innhold

Hvem legger barnet?6.mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset har jeg alltid lagt barnet vårt, og dette har gjort henne avhengig av å ha meg der ved leggetid. Hun er nå 6 mnd og jeg merker at det kunne vert fint å slippe å alltid vere hjemme i mellem 19 og 21....Hvordan er det med deres 6.mnd gamle babyer? Kan du som mor vere borte en kveld uten at det skaper stooore problem? Hva skal vi evt. gjøre for å vende hun av med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er enten meg eller svigermor som legger lille jenta her.. mannen har kansje gjort det 2 ganger på 7mnd.. nå har d aldri vært noe problem om andre har lagt henne.

Skrevet

Kanskje dere skal prøve å legge annenhver kveld. Da blir hun vandt til at dere begge legger henne.

Her har det aldri spilt noen rolle hvem som legger selv om jeg gjør det mest:)

Skrevet

Samme her også! Men det er min egen skyld, for jeg har puppet henne i søvn hele tiden. Rettere sagt; hun sovner alltid når hun spiser. Og da har det vært litt vanskelig for sambo å legge henne, natulig nok.

Det er litt slitsomt, men jeg koser meg litt også. Men jeg gleder meg til den dagen vi (hvem som helst av oss) kan legge henne uten puppen. Selv om jeg innser at veien dit er et stykke å gå. Så jeg har ingen gode råd, dessverre. Trenger de vel selv også;)

Så det sier seg selv at jeg ikke har vært borte en eneste kveld i leggetid ennå. Men jeg regner med at det kommer:)

Lykke til:)

Skrevet

Når vi er begge to hjemme så legger vi han begge to sammen. Vi bytter på hvem som tar stell og sånn, men begge er der når han legges og sier natta. Det funker veldig fint her. Og det er aldri noe problem når bare en av oss er hjemme og får lagt han.

Skrevet

Her legger jeg stort sett, og ikke kan jeg skylde på puppen for vi gir flaske. Men hun har vendt seg til kosen vår, og min kjære blir så fortvila og ber fort om hjelp når jeg er hjemme. Men hvis jeg skal noe på kvelden så gjør jeg det jeg skal. Kanskje må pappa slite litt ekstra for å få henne til å sove, men hun sovner jo til slutt. Og jeg vet at alt er trygt hos pappaen.

Skrevet

Her hos oss har pappa alltid tatt kveldsgrøt og kveldsstell, mens jeg har tatt selve leggingen fordi hun alltid skal ha litt pupp på sengekanten. De gangene jeg ikke har vært hjemme har det fungert fint med flaske. Som regel sovner hun lettere med flaske - sikkert fordi maten kommer lettere og hun spiser mer.

Når det gjelder tilvenningen er det nok bare en ting å gjøre - nemlig å gjøre det :-) Kan sikkert ta noen ganger før det går knirkefritt da men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...