Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Skulle måle feberen tenkte jeg...men ved 37,9 kom det en masse rare lyder fra tempmåleren og så slo den seg av...tror den er fri for batteri...innmari godt kjöp det der altså, har brukt den tre ganger på fire år...hehe.... Men når bör jeg begynne å tenke at det er i meste laget? Vil jo ikke at baby skal lide noen nöd...har vondt i kroppen også, banne meg ta om det er influensa jeg får! Tenkte å ta to paracet og slappe av, blir jeg verre burde jeg kanskje ringe föden bare for å höre? Äsj, ble så usikker nå, hadde jeg ikke värt gravid hadde jeg vitterlig ikke brydd meg!
Voyeur Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Ring føden og snakk med de:) Regner med at de blir å be deg om å ta en paracet og få deg litt søvn, men er like greit å være på den sikre siden! God bedring;)
ev@drian Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Jeg hadde akkurat et par dager med feber - målte ikke, så jeg vet ikke hvor høy, men var ganske varm og svimete. Jeg tok en paracet og la meg på litt kaldt soverom, og passet på så jeg ikke hadde dyna over magen. Han var like aktiv som vanlig - kanskje mer tilogmed, så jeg tok det hele med ro. Hvis han hadde blitt mye roligere hadde jeg nok ringt. Men de tåler jo litt feber... Bare passe på litt ekstra
første i magen- Høygravid! Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Huff.. jeg er også blitt sjuk.. vond hals og hode og rygg.. influensasymptomer tenker jeg.. vet ikke med feber men. Vil bare si god bedring til alle oss sjuklingene :/
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 En av bakdelene med å väre gravid på hösten tenker jeg! Jeg ringte föden for å höre om feberen kunne bli for höy, om det i så fall var skadelig..når jeg er syk har jeg ofte feber over 40. Fölte meg litt småhysterisk også hehe, men tenkte det var best å sjekke det, före var vet dere ;-) Men det virket ikke som de mente det hadde så mye å si, jeg skulle bare holde feberen nede med paracet (som om jeg ikke har forsökt det når jeg har 40 liksom). Uansett, ble litt bedre etter at paracet'en fikk virke, så nå er det stratos og fanta som gjelder...hehe...må jo kose seg litt! En annen ting er at jeg synes jeg er hoven i ansiktet...i går og i dag...ödemer?
Voyeur Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Kanskje det er det berømmelige fødeansiktet?!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Haha, ja det hadde definitivt värt velkomment! Men da håper jeg inderlig jeg slipper å gå slik i flere uker fremover, for jeg synes det er helt ekkelt nesten å se seg i speilet. Ser ut som jeg plutselig har gått masse opp i vekt og grått hele natten...hehe....mao ser jeg ganske plösete og sliten ut!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 En liten oppdatering...jeg skjönner ikke hva dette kan väre! Jeg har kun feber, er slapp/dårlig matlyst og alt det der som fölger med feber, men jeg har ingen andre symptomer på noen ting! Det at jeg har vondt i leddene er ikke uvanlig når jeg tenker meg om, for det har jeg hatt lenge...ikke er jeg snörret og ikke har jeg hoste...ingenting i luftveiene eller magen eller noen ting. Men i natt var jeg så dårlig og så full av feber at jeg lå bare og ristet. Jeg hadde selvfölgelig ikke våknet slik at jeg fikk ta paracet i tide, så feberen hadde steget. Og den må ha värt höy! Lille i magen var aktiv som vanlig i går kveld, men nå i dag er han veldig rolig. Jeg har ikke proteiner i urinen og blodtrykket har värt veldig fint til nå, men på tirsdag var det 132/80 så overtrykket har steget bittelitt (jeg ligger så og si alltid på 120/80) Jeg synes det er litt ekkelt dette!
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 28. august 2010 #9 Skrevet 28. august 2010 jeg hadde nok ringt føden og gitt utrykk for min bekymring, og ikke klart å roe meg ned før jeg fikk komme på sjekk... slike symptomer så nærme termin som du er hvis du er fødeklar, hadde jeg tatt alvorlig!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. august 2010 #10 Skrevet 28. august 2010 Ja jeg er 38+4 i dag..skal se det litt an, nå begynner paraceten å gå ut av kroppen igjen, så jeg tenkte jeg skulle avvente litt og se hvordan ståa faktisk er, för jeg hiver innpå en ny dose. Kan jo hende jeg er blitt bedre!
HELomvending Skrevet 28. august 2010 #11 Skrevet 28. august 2010 Men du, kjære deg... Ikke sitt hjemme å bekymre deg da? Kan du ikke ta deg en tur på legevakten og ta en CRP ? Så ser du i det minste om du har en virus/bakteriell infeksjon som herjer med kroppen din? Fortsatt like problematisk å gå på do ell? Tenker på deg..
Voyeur Skrevet 28. august 2010 #12 Skrevet 28. august 2010 Hvis du ikke blir bedre iløpet av dagen, så ville jeg ha gjort som Helmovending foreslår. Ta med urinprøve på legevakten og få tatt blodprøve for å sjekke om alt er som det skal.. Jeg hadde sikkert dratt på føden for at det hele skulle gått raskere, og for at de kunne sjekket hjertelyden til den lille i magen, så jeg hadde vært sikker på at den ikke ble stresset av at jeg var syk.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. august 2010 #13 Skrevet 28. august 2010 Jeg tror ikke han er särlig stresset heldigvis, han ligger nå å gnur seg og styrer som vanlig hehe...jeg tror dette er influensa, gikk ganske lenge nå uten å ta paracet, selv om det var tungt så var det i alle fall ikke slik som i natt ;-) Og siden de virket så avslappet til dette på föden, pluss at jeg heldigvis ikke har noen som helst symptomer på sv.forgiftning, så tror jeg at jeg avventer litt. Har fått i meg litt mat, og er forskrekkelig törst...men jeg tisser bare noen få dråper...jeg tror nå nesten jeg har en uvi allikevel...har ingen ödemer eller andre ting som kunne tyde på at väsken samler seg i kroppen heller. Tenker jeg bare trenger ekstra väske nå. I natt og i morges var jeg litt redd, men jeg synes det har roet seg, og föler egentlig at det går bra. Men jeg kommer ikke til å nöle med å ringe föden igjen hvis jeg blir verre! Uff, det er ikke noe morsomt å sitte og veie for og i mot....veksler mellom å föle meg småhysterisk og uansvarlig mamma-to-be...men slik jeg vurderer situasjonen nå, er det ingen umiddelbar risiko for hverken meg eller baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå