Gjest Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Har kryper, ruller og løfter på rompa, men det er også alt.. Andre med trege babyer?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Han kryper i vill fart, er oppe i krabbestilling, men krabbe - nei, det vil han ikke enda. Det kommer nok :-) Stresser ikke med det.
Gjest Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Nei, eneste grunnen til at jeg er litt "utålmodig" er at han virker veldig fustrert selv. Han er ikke så mobil som din høres ut til å være, han kryper litt rundt i sirkel, og ruller litt hit og dit men merker at han vil opp og videre.
Gjest Kira06 Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Datteren min er 11 mnd, og krabber heller ikke. Hun åler i vill fart, heiser seg opp og går langs med bordet og går opp i krabbestilling når hun står stille. Men krabber ikke bortover:) Har hørt at noen barn aldri krabber, men går rett fra åling til gåing...
mammas skatter <3 Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 lillegull e 9 mnd. bare på få dager begynte han å komme seg frammover me å krype. og fra kvar dag går d fortere. han har aket seg bakover ei god stund og i runding. og rulla rundt og opp på alle fire i krabbestilling. men ingen krabbing enda. e nå ikke seint ute når han e 9 mnd. tar sikkert ikke mange dagene/ukene før din har funnet ut metoder å bli meir mobil på.
Gjest Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Jeg har hengt meg helt opp i at det er bra for hjerneutviklingen å gå gjennom krabbestadiet, så jeg har så lyst at han skal krabbe. Jeg krabbet ikke selv og hadde dysleksi som liten. Logopeden mente det kunne ha en sammenheng med at jeg ikke krabbet.
Ragna 30 Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Mi jente er ett år og åler seg rundt som bare det. For mange barn et det slik at når de først har lært seg en måte å komme rundt på, så fortsetter de med det, enten de åler, Aker på rumpa eller krabber. Barn som begynner å hå sent har ofte bedre balanse og mindre fall, uavhengig sv om de krabber eller åler før dette.
LaLiLa Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Hei. Jeg synes ikke du skal bekymre deg. Jeg har 3 barn. De to eldste har ikke krabbet. Jenta mi lærte seg å gå før hun lærte å krabbe, så hun gjorde alt i omvendt rekkefølge. Hun gikk før hun fylte ett år. Hun er ei sunn og frisk skolejente nå, som leser og skriver og henger med på alt. Sønnen min akte seg fremover på rompa til han lærte seg å gå når han var 14 mnd. Han knakk lesekoden før han fylte fem år, og kan lese og skrive setninger nå (han er 5 år). Minstemann er 8 mnd, og jeg tar det helt med ro i forhold til om han kommer til å krabbe eller ikke. Barna finner sin egen måte å komme seg frem på, og nesten alt er like normalt. Det er heller ikke sånn at barn som ikke krabber får lese- og skrivevansker. Ta det helt med ro og slapp av:) Barnet ditt utvikler seg helt normalt. Kanskje krabber han snart, kanskje finner han en annen måte å komme seg frem på
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Hun her er 11 mnd og har så smått begynt å krabbe nå nylig. men hun foretrekker å krype/åle seg fremover fordi det går så himla mye fortere. Hun krabber noen "skritt" før hun legger seg på magen og piler bortover i full fart. Det er ikke sikkert hun begynner å krabbe ordentlig i det hele tatt. Hun reiser seg og går litt langs møbler, holder seg fast med bare en hånd og står nesten alene.
Romeren Skrevet 28. august 2010 #10 Skrevet 28. august 2010 Tror ikke det er så uvanlig jeg. Lille A er 9 måneder og krabber, men ingen av de andre barna på samme alder som vi kjenner gjør det.
♡Mamman&Rockebolla♡ Skrevet 28. august 2010 #11 Skrevet 28. august 2010 Lillemann her har alltid vært tidlig motorisk.. Stod i krabbestilling som 5 mnd, ålte seg ved 6 mnd og krabbet, satte seg og reiste seg opp langs ting ved 7 mnds alder. Men som hun over her sier så er ikke alltid en fordel. Det blir mye knall og fall, og diverse skumle situasjoner. Så nå flyr jeg hele dagen og hjelper han ned fra bord og benker bare nyt tiden. Krabbinga kommer når han er klar for det, og da er det slutt på det rolige livet
X10ne Skrevet 28. august 2010 #12 Skrevet 28. august 2010 Jenta mi er 8,5 mnd og krabber ikke. Har blitt ganske flink til å åle seg da. Har aldri tenkt over at hun er sent ute. Når jeg ser på de jevnaldrende rundt oss tror jeg i grunnen ikke hun (eller din) er det heller.
Irene Adler Skrevet 28. august 2010 #13 Skrevet 28. august 2010 Min lille på 9 mnd krabber ikke. Han åler seg rundt med god fart. Bekymrer meg ikke det aller minste at han ikke krabber. Det er ikke krabbingen i seg selv som betyr noe i fht kognitiv utvikling, men at babyen kommer seg rundt og kan utforske nye områder som igjen stimulerer tankevirksomhet, problemløsning og nysgjerrighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå