Gå til innhold

Hvor lang tid pleier det å ta fra de bestemmer seg til den aktuelle kandidaten hører noe om jobb i det offentlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer jeg på... Sikkert ikke noe fasitsvar på dette, men tilsettingsutvalg (heter det det?) osv tar vel en viss mengde tid hver gang?

Skrevet

tilsettninsrådet pleier å være en gang i mnd, her er det den 12, hver mnd f.eks så om de har bestemt seg den 15. f. eks er der jo lenge til neste gang men om de bestemmer seg den 10. går det fort.. men du kan jo få vitge innstillinga før tilsettingsrådet? her sier de alltid fra om innstillinga så fort bestemmelsen er gjort!

Skrevet

Ok, ja, de skulle gjøre seg ferdig med intervjuer den 18. Så da ville de evt måtte ventet en stund.

Ja, kanskje jeg kan få vite innstillinga om jeg spør etter den... eller hvertfall OM jeg er innstilt.

Skrevet

Det har gått forholdsvis fort med de stillingene jeg har fått.... To ganger har jeg kontaktet dem når de skal ha innstillingen klar, og fått beskjed om at jeg er innstilt. Og da er det jo i boks, bare å vente på den formelle runden i tilsettingsrådet (tror det heter det hos oss). En gang ventet jeg en mnd på tilsettingsrådet (visste jeg var innstilt, men fikk jo ikke tilbud før det var gjennom der), de to andre gangene tok det vel to uker fra siste intervju til de ringte og tilbød meg jobben....

Lykke til! :)

Skrevet

Hmm, ok, takk. Ja, jeg har jo egentlig ingen hast. Kryr jo ikke av jobbtilbud liksom, så ikke så farlig om det tar tid. Og er ikke drømmejobben heller, men det er jo bra med fast jobb og mye mye bedre enn arbeidsledig uten dagpenger. :)

Skrevet

Du kan jo ringe til uka og høre hvordan det ligger an da, om de har noen innstilling klar/når den evt foreligger? Er det i stat eller kommune?

Skrevet

Kommune

Skrevet

Det spørs på hvor mye som er delegert.

Har vært borti alt fra at rådmannen må sette "godkjent" til at tilsettingsrådet (de som har intervjuene) bestemmer.

Når avgjørelsen er fattet endelig, så er det offentlig. Da kan du bare be om å få vite resultatet.

Når jeg har drevet med dette, så har jeg som regel ringt den som står først på lista med en gang for å sikre meg at kandidaten ikke finner på å ta et annet tilbud. MEN der er praksis forskjellig.

Skrevet

Ok. Men det er jo godt mulig at jeg ikke er innstilt altså. :) Jeg tror jo ikke jeg er nummer 1. Men var det jeg vil kalle meget god stemning på både 1. og 2. intervju, så mistenker at jeg kanskje har sjans til å innstilles som 2 eller 3 hvertfall...

Skrevet

Jeg var på intervju i midten av februar og fikk ikke vite at jeg fikk jobben før i slutten av mai. Men da hadde det vært noe feil og ditt og datt. Jeg ringte 2 ganger for å høre hvordan det lå ann og så ringte de meg for å si at jeg var nr 2 og ville få tilbud om nr 1 takket nei. Heldigvis takket nr 1 nei og nå jobber jeg i staten:D

Så det kan ta tid..Om du ikke hører noe før det har gått 2 uker etter at de skulle avslutte intervjurunden kan du jo ringe å høre (det var rådet jeg fikk da jeg var på intervju) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...