Lexi79 Skrevet 27. august 2010 #1 Del Skrevet 27. august 2010 jeg har datter på nesten 2 år og er gravid 21 uker. Ved fødsel nr 1 fikk jeg rift grad 3 (brukte vacuum). Jenta mi var ikke veldig stor: 3500g/ 53 cm / H.om 33 cm. Nå tenker jeg veldig mye på neste fødsel, hvordan det blir. Jeg vet at det er større sjanse for totalruptur. Jeg leste masse på forum og vet at mange klarte det uten rifter andre anger. Men jeg har problem med urinlekkasje mens jeg nyser. jeg gjør knypeøvelser hver dag og selv om jeg knypper før nyse, kommer det litt urin ut uansett. Før jeg ble gravid, jogget jeg litt og hvis jeg måtte tisse, kunne jeg ikke jogge lengre, måtte bare gå fordi det kom ut litt urin. jeg var bare 2 ganger hos lege så lenge og kommer til å ha kontrolltime på sykehus i uke 32 og vi kommer til prate om det. Jeg lurer bare hvilkne muligheter jeg har? Er det noen som opplevde det også? Jeg er redd keisersnitt og vil gjærne føde vaginalt men jeg vil ikke gå med bleie senere. Det hjelper meg ikke at leger sier at de kan operere etterpå og fikse det. Har jeg rett til å velge mellom KS og vaginalt fødsel? Håper at dere kan hjelpe meg litt:) Beklager at jeg skriver med feil men jeg er ikke norsk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142250768-f%C3%B8dsel-nr-2-etter-rift-grad-3-samme-som-p%C3%A5-f%C3%B8dseldebatten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå