Gå til innhold

Trenger litt oppmuntring/meninger.plz.. Bekymret..(litt langt..)

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Vet jo at dette kan være både normalt og "unormalt", men klarer liksom ikke og ikke bekymre meg og jeg MÅ bare spørre :S

Når jeg var på do imorres kikket jeg som vanlig på papiret for å se om det var noe der, og denne gangen var det det.:( Litt rødt blod, IKKE mye, veldig lite egentlig.. Det holdt opp og var som normalt i noen timer, men de siste doturene har det vært litt rosa utflod på pairet..ikke mye her heller. Vondt?? Nei, ikke noe særlig.. Litt vondt i magen, men ikke unormalt til å være meg...

Vet jo at ingen her kan gi meg svar, men om noen kunne kommet med noen meninger hadde vært kjempefint! Har mest lyst til å løpe til sykehuset, og bryte med inn på et rom med ultralydmaskin, men er vel litt i drøyeste laget.. ;)

Noen som vet om det finnes lørdagsåpne steder med privat ul i trondheim eller omegn? Eller i Ålesund kanskje? Blir jo gal av å "vente å se"!!! For det er vel ikke noe vits i å ringe legevakten når det er så tidlig?

please, trenger oppmuntring her :) Prøver jo å være med godt mot til det motsatte er bevist i hvertfall, selv om jeg ikke har tenkt på stort annet "hva som KAN skje" siden jeg testet positivt for litt over to uker siden.

Kanskje noen vet litt om hvordan en SA starter og utarter seg? Om det er det, hvor kjapt kan jeg forvente en større blødning liksom?

Har jo lest meg grønn på internett de siste to timene, og vet jo godt det ikke trenger å bety noe..

Takk på forhånd for svar!

Fortsetter under...

ikke noe goy aa oppleve og faa blod paa papiret. Det behover virkelig ikke aa bety noen ting. Mener og ha lest her ett sted at hver 3 gravide blor litt.

Jeg opplevde en SA for en mnd siden. Var da ca 7 uker paa vei. For meg utviklet den seg slik....

startet med bitte litt brun utflod paa lordag,

stoppet opp, men kom litt igjen paa onsdagen. Hadde ingen smerter. Paa torsdagen begynte det og bli mere blod i det brune og jeg ringte legevakten. De ba meg om aa slappe av til det ga seg, og at hvis jge mistet, ville jeg blo myyye mere, mange bind om dagen.

Fredag morgen maatte jeg skifte truseinnlegg inni mellom, da det var mere blod, og jeg dro til legen min. Hun sendte meg til sykehuset for en sjekk, men mente det fortsatt kunne vaere normalt.

Paa vei ned begynte jegog blo masse,virkelig mye. og jeg mistet nok da. paa sykehuset i en do, datt det en stor klump ut. Maatte inn til utskrapning samme kvelden.

Testet forresten positivt paa test i dag, saa ble gravid med en gang igjen.

Skjonner at du er veldig bekymret, og haper ikke innlegget mitt skremer deg, men provde og lese meg fram til alllllt naar dette skjedde selv.

Men tror virkelig ikke du har noe aa bekymre deg for. Er somsagt saaaaaaaaa vanlig og blo, at dette er nok ikke noe farlig. og jeg hadde en folelse at noe bar galt tidlig i dette svangerskapet.

Prov og legg deg ned, og slapp av. Den lille spiren din har det helt sikkert flott inni magen din.

Jeg har også hatt litt blod på papiret de siste par ukene. det kommer gjerne når jeg anstrenger meg. Var hos legen om tirsdagen og fikk sykemlding ut uka og beskjed om å være mest mulig i ro.

Lege undersøkte meg og fant mange sår og rifter i livmorhals, dette er veldig vanlig når man er gravid og er ikke farlig,og det kan da blø litt fra livmorhals, og det er jo umulig for oss å vite om det er fra livmor eller der. Hørte babyens hjerte, men synes også det er uutholdlig å vente på ul som jeg har på mandag.

Han sa at blødninger alltid bør undersøkes for sikkerhets skyld, men stort sett er det ikke noe farlig, er vist veldig vanlig å blø litt.

Hei Heidi med to gutter :)

Tusen takk for svar. Det er godt å få dele følelsene sine i disse hemmelighetsfulle tider ( bare sambo som vet jeg er (forhåepentligvis enda) gravid.

Trist å høre om SAen din.. Kjenner jeg får tårer i øynene når jeg leser om det. Det må ha vært utrolig tøft :( Kjempeglad for å høre at du er gravid igjen da hvertfall :) og så så fort! :) Grattis :)

Har jo lest at det er vanlig og blø litt i ny og ne, men blir jo bekymret. Hadde rosa utflod i forrige svangerskap også, da i uke 10 eller 11 men da fikk jeg henvisning til UL. Men denne gangen føler jeg det er litt tidlig å mase om det. Har HELE tiden siden tenkt at neste gang (altså nå) skulle jeg ikke være bekymret i det hele tatt,fordi hvis det går galt, så gjør det det, og det er ingenting man får gjort og da er det noe feil på den lille og blabla, MEEEN når jeg først sitter i situasjonen er det jammen ikke enkelt å være så F....... fornuftig lenger! ;)

Har sendt samboern ned til butikken for å kjøpe potetgull m/dip og brus til meg nå, Godt og bli tatt vare på av han da iallefall :)

Hei Sarahmor :)

Tusen takk for svar :)

Hvor langt er du på vei da? Er det friskt blod, rosa eller brunt?

Sorry at jeg spør så detaljert altså :P Kjenner jeg er litt tuppete her jeg sitter.

Må nok sikkert en tur til legen over helga, men vet ikke om jeg kan vente så lenge.. Over helga virker som en eeevighet akkurat nå :( Får jo ikke hørt noe hjertelyd på tidlig som 6+2 uansett untatt på UL ?

Lykke til på UL på mandag! :)

Annonse

jeg var på ul for noen dager siden, var da 6+4, tidlig ja, men pga sa tidligere, så sendte legen meg opp, og der kunne jeg se et bankende hjerte :-) :-) så det er absolutt ikke for tidlig nei,

hør med legen din du, synes absolutt du skal gjøre det, hjertet begynner å slå i uke 5-6 så , du kan være heldig :-)

lykket til!!! håper alt er bra

Hei vims81 m/♀08 og 1rose***

Takk for svar :)

Får dra til legen neste uke en dag jeg har senvakt på jobb.. Jobben vet nemlig ikke at jeg er gravid og vil ikke at de skal vite det heller ;) Eller tror dere de hadde orket å tatt i mot meg på legevakta i helga?

Hei hei :)

Titter innom fra 2 trimester jeg :)

Jeg har blødd hele tiden gjennom dette svangerskapet. Har hatt litt blod i utfloden men alt er i orden med lille nurket i magen :)

Råder deg til å ta kontakt med legevakten i Trondheim (Var det ikke der du bodde?) Hvis du er veldig bekymret så er det så mye bedre å få det sjekket. Vet hvordan det er å gå å være bekymret.

Jeg har også hatt VELDIG vondt di gangene jeg har hatt SA. Så om du ikke har noe særlig smerter så tror jeg nok du kan ta det med ro :)

Masse lykke til :)

Takk:) Håper inderlig alt er i orden, både gleder meg til å se ham igjen og gruer meg for blodet har skremt vettet av meg...Holder pusten hver gang jeg tørker meg..

Det er rødt og friskt, så begynte å grine da jeg først oppdaga det, var på jobb og flere sa jeg måtte ringe lege med engang. Ringte jordmor og ho sa det sansynligvis ikke var farlig når jeg ikke hadde kraftige smerter samtidig. Hadde hatt kraftige smerter dagen før og det viste ho, hadde ringt ho da og, litt masekopp jeg,det ga seg utover ettermiddagen, så kom det mer noen dager i strekk, mandag den uken her kom det i trusa og og da ringte jeg lege med engang tirsdag morgen og fikk time. Da fikk jeg ordentlig gu undersøkelse, og han så det med sår og rifter. Jeg er 14+6 men de riftene kan komme nesten med engang man blir gravid.

Har måttet ta det helt med ro etter det, for blødninger over tid må stoppes sa han. Så på mandag morgen bør du ringe lege og få sykemlding om du jobber kanskje,for sikkerhets skyld.

Hadde også brunt blod i uke 10, men det var etter sex. Hvis du har hatt sex så kan du egentlig ta det ganske med ro etter det jeg har hørt, for det er vist veldig vanlig å blø etter det.

Da jeg ringte lege på tirsdag sa jeg til ham at jeg følte meg som hysterisk kjerring, men han sa at det var jeg ikke, blod skremmer vettet av alle når man er gravid og det bør undersøkes selv om det som regel er ufarlig. Han sa at han har 5 barn og i 2 av graviditetene hadde kona blødd nå og da gjennom hele svangerskapet.

Hvis du er veldig redd kan du ringe legevakta syns jeg, det hjelper å snakke med en ekspert, og sansynligvis går det bra :)

LLykke til

Heisann jeg og han og vi tre? :)

Skikkelig stygt å si det, men godt å høre at du har blødd litt, nei huff det der hørtes bare teit ut XD Men du skjønner hva jeg mener ;)

Nei, bor ikke i trondheim. Men hvis jeg skal på privat UL så må jeg enten til Trondheim eller til Ålesund, for her i byen har de visst slutta med det... skikkelig dumt :( Tre timer og kjøre til begge stedene ca. Men det er verdt kjøreturen det altså... Det beste hadde jo selvfølgelig vært å fått en her i byen da, men da må jeg uansett gjennom lege. Lurer på om jeg skal ringe legevakten i morgen og HÅÅÅPE på at de har skifta ut litt folk der nede siden sist vi var der med 5åringen, for da var de ikke tilsnakkende, nemlig...

Tusen takk for et oppmuntrende svar :) Kjenner jeg ble litt optimistisk nå :) Har vel egentlig bestemt meg for at jeg er gravid til det motsatte er bevist ;) Men det er ikke like lett alltid, desverre...

Hei,

Jeg hadde en blødning i forrige svangerskap enten i uke fem eller seks. Husker ikke helt nå. Det kom litt blod på papiret når jeg tørket meg, ikke noe mer. Begynte i halv fire tiden på dagen og fortsatte utover kvelden. Jeg gikk da til legevakten, men legen der var ikke mye til hjelp. Fikk magesmerter en gang på natten, trodde da at nå hadde jeg kanskje mistet barnet. Gikk til fastlegen dagen etterpå. Der fikk jeg ul den dagen (kunne ikke se hjertet slå, men så at det var noe, han mente det var for tidlig). Var igjen i uke 8 og 12 og så hjertet slå begge gangene..

Legen sa til meg at dersom du mister barnet blir det som en menstruasjon, og at det var vanlig å blø. Håper alt er bra med deg. Lykke til:)

Annonse

Hei heI :)

Gratulere masse med spiren i mageN :) vi to er like langt på vei ser jeg, og jeg ville fortelle min historie :)

Har et barn fra før, blødde en del i det svangerskapet og verket no veldig. Men etter 5 år så glemmer man litt om hvor mye og hvordan alt føltes. Så jeg regnet med at jeg ville være litt roligere i dette svangerskapet men neida :) Hormonene tar overhånd iblant på oss alle tror jeg.

Jeg fant ut jeg var gravid i uke 4, denne gangen. trodde jeg var kortere men var på ultralyd pga blødninger så da så vi ingenting første gangen. Men var på ultra uka etter og da så di plommesekken :) SÅ nå har jeg altså blødd ii tre uker hver dag nesten, og det har tidvis vært mye, men aldri koagler eller klumper. lyserødt og "porsjonsvIS" . For å gå i detaljer så blø jeg spesielt hvis jeg er skikkelig på do hvis du skjønner ;) men ellers er det alltid blod på papiret. Men som sagt så vokser spiren inni meg og selv om en blø eller verker hinsides, så kan spiren gro fint i magen :) jeg fikk beskjed om at de ikke vet hvor blødningene kommer fra og at jeg bare er overømfintlig i magen og merker de fleste ting :) så jeg krysser fingrene for hver dag som går og gleder meg over det lille livet i magen ;)

Håper alt går bra for deg også selv om vi er tidlige enda :)

Hei jente08nyttbarn2011 :)

Takk for fint svar :)

Håper det går like bra med meg som med mange av dere. Har egentlig blitt ganske positiv etter alle de fine tilbakemeldingene jeg har fått her på forumet i kveld :) Sist jeg var på do nå så så det ikke rødt/rosa ut lenger, mer en sånn lyslys beige.. tydelig ikke helt blankt slik det har vært tidligere, men ikke så rosa som det har vært i dag heller. gusj, mange ekle detaljer, men slik må det vel bare være ;)

Det har jo ikke vært mye i det hele tatt egentlig, har bare vært på papiret, ikke noe i trusa eller noe. Klarer jo ikke å la være å se på det j.... papiret heller sjø! ;)

Takk igjen for svar!:)

Heisann <3 lille spire i magen<3

Jeg hadde også en liten blødning i forrige svangerskap. Var i uke 10 eller 11 da. Det er vel sånn ca akkurat 6 år siden tror jeg. Var da på UL og fikk se hjertet banke, gullgutten ble født frisk og rask i mars 2005 :)

Synes det er utrolig beroligende å se at flere har hatt blødninger og vært like bekymret som meg, og at det likevell har gått bra bra :) Viser jo bare hvor vanlig det egentlig er :)

Er bare å krysse fingrene og håpe at jeg får tatt en tidlig ultralyd. Blir jo helt syk av dette :P

Jaen blir helt tullete av å gå å tenke og vente.. Jeg har heldigvis hatt en så fantastisk gynekolog som jeg blir fulgt opp av så jeg blir tatt inn til ultra me en gang det er noe.. Her i forrige uke var smertene så sterke at jeg trodde jeg sku fø på nytt hvis du skjønner.. smertene varte ei stundt å så gav de seg, men ingen blod kom ut.. De kalte det voksesmerter i magen .. jaha? er d alt liksom? he he man lurer på mye for tiden ja :) Men min lege sa at så fort det er en blødning uansett hvor langt du er kommet i sv. skapet så må lege kontaktes. De skal sende deg inn til Ultra.

Håper det ordner seg for deg :)

ja, huff, tullete er jo bare forbokstaven! :) Har ikke vært hos legen enda jeg da.. Hun river vel av seg håret når hun finner ut at jeg er gravid igjen! hahah :D "der kommer maskråka" liksom..hehe, jeg bare tuller :)

Er ikke hos henne så ofte, har følelsen av at hun tar pasientene sine bekymringer ganske seriøst og kvier seg ikke for å sende henvisninger i allefall... Hun sendte meg glatt videre til mammografi når jeg var 21, og hadde lest om brystkreft og overbevist meg selv om at jeg hadde det. hehe, må nesten le litt av meg selv :)

Håper inderlig det er rett det du sier at man skal sendes til ul når man blør. Hadde vært såå mye lettere :) ordner seg nok, enten det er noe der, eller ikke... *krysse alt jeg har* :) Det absolutt værste er jo uvitenheten..

Lykke til til deg og :)

Hei!

Jeg er også litt bekymret. Da jeg var på badet før jeg skulle legge meg i går, såg jeg at det var to dråper brun utflod i truseinnlegget. "NEI!!" tenkte jeg med en gang - og ble litt redd for hva dette kunne være. Jeg er alene hjemme i helga og var bekymret for å våkne opp på natta med menssmerter. Heldigvis kom det ikke noe mer, og i natt og i dag har jeg hatt helt vanlig utflod. Håper det fortsetter sånn...! Jeg er 7+4 i dag.

Har ellers ingen symptomer på graviditet - men det hadde jeg ikke i forrige svangerskap heller. Håper alt er bra med vesle spiren i magen!

LYKKE TIL :)

Heisann :)

Nei, det er ikke noe artig i det hele tatt :( Særlig når du er alene hjemme i tillegg da.. Jeg er sykt glad for at samboeren min var hjemme når jeg merka det hvertfall. Bare godt å ha noen der liksom...

Jeg har ikke hatt noe mer rødt eller rosa i dag, men det er enda ikke helt blankt, men det er ikke sånn farge at jeg hadde blitt veldig bekymra om jeg ikke hadde sett rødt og rosa først...

Håper alt går bra med deg, og at det ikke kommer noe mer til noen av oss! :)

Jeg har forresten heller ikke noe særlig med symptomer, kun litt vondt i brystene om jeg kjenner VIRKELIG godt etter ;)

Ellers har jeg fått noen kviser faktisk..Det hadde jeg i forrige svangerskap også, men hadde det aldri før det.. KJEDELIG! ;)

Det rare er at før jeg visste jeg var gravid, så jeg maaange gravide hver dag, det var sykt mange som gravide sånn helt plutselig! Akkurat det samme skjedde sist også husker jeg... Kanskje det skjer noe med kroppen som gjør at jeg legger bedre merke til det bare??! Høres veeeldig rart ut, er vel heller tilfeldig ;)

Og så blødde jeg fra tannkjøttet i morres! hehe...

Jeg tenker at det kanskje er naturlig og normalt å blø litt når man egentlig skulle hatt sin 2. mens? Vet ikke helt, men synes jeg har hørt det! (Men man hører jo så mye..). Samtidig er det også vanlig å miste i uke 7 og 8 (der jeg er nå..) - og jeg husker mamma har prata om "den kritiske 2.mensen" (hun mistet selv en gang på den tida). Håper 2. mensen hos meg UTEBLIR med GLANS!

Jeg har også hatt flere kviser enn normalt nå tidlig i svangerskapet, men har kjøpt meg en god ansiktsrens og ser bedring :) Fikk veldig fin hud og fint hår etterhvert i forrige svangerskap, og håper på det nå også :)

Har min første legetime om ca 14 dager. Skulle ønske det var nå på mandag!!! Har så lyst til å høre legen si "Gratulerer med spiren, alt er bra i magen!". Men jeg får vel bare holde ut to uker til... Bor langt ute på bygda og et stykke fra nærmeste by, så det er ikke så enkelt med tidlig UL. Men kan man bli henvist til tidlig UL gjennom fastlegen dersom det er ønskelig? Eller bare om det er medisinsk grunn til det?

Det hadde letta hjertet mitt om jeg hadde fått se et bankende hjerte nå, men jeg får vel vente til ordinær UL i uke 18 her på bygda ;)

Min trøst er at det er vanlig med 'lett blødlig livmorstapp', jeg har det, dvs at den lett kan blø litt bare sånn fordi, dette blander seg med vanlig utflod og ser plutselig MYE ut, dette er veldig vanlig etter sex da penis kan ha vært borti.. dersom du har en SA så er jeg blitt fortalt at man ikke er i tvil.. Hør med legen din når du skal til kontroll ca uke 10, legen vil ta en GU og vil da enkelt se om du også har en lettblødende tapp..

Det var min trøst.. lykke til!

Heisann jenter! :)

Her kommer en liten oppdatering :)

Har hatt litt brunt i dag, IKKE mye det heller altså... Fikk samboeren min til å ringe legevakta tidligere i kveld, og jeg fikk time 20.20. Satt og venta ca 1,5 time før jeg kom inn da men er jo verdt det :)

Jeg tok en urinprøve, og han forsøkte å finne hjertet med doppler, men det klarte han ikke... Men er jo tidlig enda, så skal ikke bekymre meg så mye over det sa han. Ellers så ordna han med ultralyd til meg på MANDAG!! Er kjempeglad! :) Håper sånn at de finner et lite bankende hjerte da, men om ikke så er det jo bra og vite det også....

Testet også positivt på urinveisinfeksjon, men det får være så..

Det var en smule forvirret, men kjempegrei lege jeg snakka med, og er glad jeg bestemte meg for å dra selv om jeg ikke ble noe klokere i kveld.

Blir hvertfall det på mandag nå da :) <3

Klem til alle! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...