Gå til innhold

Voltaren når man prøver å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått plantar fascitt og begynt på Voltaren for å bli kvitt dette. Jeg begynte på kuren dagen etter eggløsning, som oppdager nå, noen dager etter, at man helst skal unngå Voltaren når man prøver å bli gravid. Er dette kun for at det kan hemme befruktningen, eller kan det være skadelig for barnet ved en eventuell befrukting? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å slutte 2-3 mnd før vi skulle begynne å prøve, den kan hemme befruktning, men kan også gi svangerskapsforgiftning. Så klarer du deg uten er nok det best, lykke til:)

Skrevet

Kan NSAIDs gi svangerskapsforgiftning? Virkelig? Hvem sier det?

Alle NSAIDs (voltaren, ibux etc) kan nedsette fertiliteten noe, og er dermed frarådet mens man forsøker å bli gravid. Det er dog langt fra ansett som noen krise om man tar det.

Skrevet

Påstanden om svangerskapsforgiftning virker rar...

Skrevet

Voltaren kan gjøre det vanskelig å bli gravid og bør ikke brukes under graviditet, særlig i 3. trimester - fra Felleskatalogen.no (søk på Voltaren):

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Ikke anbefalt til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under utredning for infertilitet, bør seponering vurderes. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet. Dyrestudier har vist reproduksjonstoksisitet. Skal ikke brukes i 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Skal ikke brukes i 3. trimester. Ved bruk i 1. og 2. trimester og hos kvinner som forsøker å bli gravide bør laveste mulige dose benyttes og med kortest mulig behandlingsvarighet. Overgang i morsmelk: Går over i liten grad. Det er lite sannsynlig at barnet påvirkes."

Har du og legen vurdert andre måter å bli kvitt PF? Fysioterapi, ultralydsbehandling, trykkbølgebehandling?

Skrevet

Ei jeg kjenner ble gravid etter maaaange års prøving, da hun sluttet å ta Ibux( inneholder vel samme virkestoffet som Voltaren).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ibux inneholder vel ibuprofen mens voltaren inneholder diklofenak?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...