CathrineM Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Jeg har fått plantar fascitt og begynt på Voltaren for å bli kvitt dette. Jeg begynte på kuren dagen etter eggløsning, som oppdager nå, noen dager etter, at man helst skal unngå Voltaren når man prøver å bli gravid. Er dette kun for at det kan hemme befruktningen, eller kan det være skadelig for barnet ved en eventuell befrukting? Noen som vet?
2prinsessersmå Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Jeg fikk beskjed om å slutte 2-3 mnd før vi skulle begynne å prøve, den kan hemme befruktning, men kan også gi svangerskapsforgiftning. Så klarer du deg uten er nok det best, lykke til:)
Gjest ->>- Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Kan NSAIDs gi svangerskapsforgiftning? Virkelig? Hvem sier det? Alle NSAIDs (voltaren, ibux etc) kan nedsette fertiliteten noe, og er dermed frarådet mens man forsøker å bli gravid. Det er dog langt fra ansett som noen krise om man tar det.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Påstanden om svangerskapsforgiftning virker rar...
moe_ Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Voltaren kan gjøre det vanskelig å bli gravid og bør ikke brukes under graviditet, særlig i 3. trimester - fra Felleskatalogen.no (søk på Voltaren): "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Ikke anbefalt til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under utredning for infertilitet, bør seponering vurderes. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet. Dyrestudier har vist reproduksjonstoksisitet. Skal ikke brukes i 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Skal ikke brukes i 3. trimester. Ved bruk i 1. og 2. trimester og hos kvinner som forsøker å bli gravide bør laveste mulige dose benyttes og med kortest mulig behandlingsvarighet. Overgang i morsmelk: Går over i liten grad. Det er lite sannsynlig at barnet påvirkes." Har du og legen vurdert andre måter å bli kvitt PF? Fysioterapi, ultralydsbehandling, trykkbølgebehandling?
lillepixie Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Ei jeg kjenner ble gravid etter maaaange års prøving, da hun sluttet å ta Ibux( inneholder vel samme virkestoffet som Voltaren).
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Ibux inneholder vel ibuprofen mens voltaren inneholder diklofenak?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå