Gå til innhold

Vondt på ene siden...

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et inlegg for 1 mnd siden om litt trøbblete amming. Slet med vondt og dårlig motivasjon for amminegen dersom det er lov å si.

Alt dette er blitt ganske mye bedre nå! Heldigvis, for selv om jeg ikke trives med det, så vet jeg at det er til det beste for gutten med mm!

Nå sliter jeg bare med at den ene puppen er såå vondt å amme fra. Kan ikke se noe utslett hverken der eller i munnen til gutten. Ser heller inngen forskjell på de to brystvortene.

Det kjennes rett å slett bare ut som om jeg er kjempe sår, men har ingen åpne sår eller noe slikt. Etter 2-3 min med suging så bruker det å bli bedre!

Jeg har allerede prøvd å sette gang på melka før jeg legger ham til, uten at det hadde noen virkning.

Blir gjerne til at jeg foretrekker å pumpe på denne siden altså..

Noen som har noen gode tips å komme med til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142250433-vondt-p%C3%A5-ene-siden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har sånn varmepute til senga så kan du legge den over puppen. Det kan hende det hjelper. Min erfaringer er at hver gang jeg har hatt vondt i selve puppen så hjelper varmebehandlinger:-) Dusjer, tepper osv:-)

Prøv også forskjellige ammestillinger (liggende, tvilling osv). Ammehjelpen.no har sikkert noen gode instrukser på forskjellige stillinger.

De siste dagene har jeg vært veldig obs på å holde meg varm å det har jammen hjulpet! Føler ikke selv at jeg har vært kald, men har brukt et godt strikket baby ullteppe inni genseren her hjemme å nå er ammingen blitt noe helt annet!

Kan enda bli litt sår om han tuller litt etter at han er mett, men har lært meg til å ta ham fra når han begynner med det!

Tusen takk for svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...