MღM Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Kjøpte regnjakke og bukse på H&M til lille gutt (1 år) i vår og tenkte at han sikkert kunne bruke det i bhg nå i høst, men nå sa de i bhg at de anbefalte slik og slik regntøy...det jeg kjøpte er ikke type gummi (som de viste til) og så kikker jeg rundt og ser at det står ulike benevnelser for regntøy, vil det si at det de sier er vanntett, ikke er vanntett når de plasker ute? hva går under benevnelsen vanntett egentlig?
Marbella Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 5000 mm er lite, vi selger klær med 10 og 15000 mm og det selger vi som vannavstøtende ikke regntett:)
Ksenia & Anjem Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Tror jeg vet hva slags regntøy dere kjøpte hvis det var på HM, og det er ikke godt nok..Det er på en måte ikke ordentlig regntøy hvis du forstår..Anbefaler regntøyet fra Reflex. De har salg på det på barnas hus til 299 =)
Gjest ->>- Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Jeg mener å ha hørt at alt over 3000 i vannsøyletrykk defineres som vanntett. Det selges i hvert fall plenty med regntøy som ikke har mer enn det. H&M-regntøy er sikkert helt kurant.
MღM Skrevet 27. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2010 Skal ikke være lett dette har bestilt en hos Stormberg som det stod vannsøyle 5000 på, og lurer nå på om jeg skal avbestille og heller kjøpe evt. reflex som anbefalt over her...det er jo viktig at spesielt buksa er så vanntett som mulig, da lille gutt vil sitte en del. Vil helst slippe å prøve å feile...blir så dyrt
MღM Skrevet 27. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2010 Står på siden deres at det er 8000, men det viktigste er at det jeg kjøper holder mål, så hvis folk har god erfaring med reflex sitt regntøy så er det godt nok for meg prismessig så blir det omtrent likt å kjøpe der som å bestille det jeg fant hos stormberg... eller om noen har erfaringer fra andre merker? alt mottas med takk
TomIvar Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Hei. har lest det alle andre har skrevet her. Jeg driver og selger denne typen Bukser, jakker og andre ting til både store og små og det di fleste ville kalle for ekstreme brukere. Jeg er ikke her for/skal ikke promotere min egen bedrift så derfor skriver jeg heller ikke hvilket butikk dette er. MEN, Det jeg vil anbefale deg er å kjøpe ei jakke til barnet som holder en vannsøyle på MINIMUM 10,000mm. Grunnen til dette er fordi barn ofte er ute ganske lenge selv om det regner. Og i barnehager er dem ofte ute og så inn for å spise og så ut igjen. Da blir somregel jakkene hengt på knaggen i ganga i mellomtiden. det som da skjer er att det ALTID ligger noe å presser på jakken. noe som gjør att du fort kommer opp i lik vekt som en vannsøyle på 3 til 10000mm. Dette som da vil skje er att vannet trenger igjennom jakken til barnet og barnet vil bli fuktig på hele overkroppen etterpå. Noe som ikke er gunstig på noen måte. Men fra ca 10000mm og oppover på jakken så burde det gå greit. Sammtidig vil jeg også anbefale deg å sjekke fuktighets transporteringen til jakken (Hvor mye fuktighet jakken klarer å skille fra kropp til utsiden i løpet av 24timer) Der ville jeg satt en utlufnings søyle på MINIMUM 5000mm. Ang bukse til barn i denne alderen og gjerne opp til en 10 til 13 år så vil jeg faktisk IKKE ANBEFALE skallbukser/softshell bukser i det hele tatt. Til og med på bukser og jakker med vannsøyler fra 30,000mm og opp til 50-60,000mm så kommer det altid noe fuktighet igjennom om man setter seg rett ned på det våte underlaget. (Blir noe anderledes når det gjelder snø) Ang bukser til barn i denne alderen vil jeg faktisk mye heller anbefale vanlige olje regn bukser. (Slike som vi brukte når vi var må ) grunnen til dette er att det er ingen membran som kan bli slitt og dermed begynne og suge til seg vann i stede for å avvise det. Samt olje regntøy er faktisk det eneste regntøyet som er 100% vanntett. Uansett hva selger/produsent måtte finne på å prøve å innbille deg. Håper dette kunne hjelpe både deg og andre som titter innom litt? Samt håper ikke jeg svarte for sent og att du kanskje allerede har kjøpt tøy? Eventuelt hvis det, hva kjøpte du? Mvh Tom Ivar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå