Gå til innhold

Hvor stor ved 5mnds kontroll...?? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppen vår er 68cm lang og veier 8.5kg.. og har fått 5 tenner ;-) Stor og fin jente...

Hva med dere andres småttiser??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat vært på kontroll vi og, 65 cm og 7 kg, gutt:)

Skrevet

Da gutten vår var 5 mnd, var han 9020gr og 71 cm... :o)

Skrevet

Takk for svar :-) Men vet dere hva, helsesøster mente jeg burde passe på så hun ikke spiste FOR mye så vekten ble for høy. (i forhold til den kurven hun har ligget på) :-o Hun er da virkelig ikke SÅ stor.

Skrevet

Tulla mi var på 5 mnderskontroll på tirsdag og var 6850g og 64,5 cm. Litt under gjennomsnittet sa helsesøster, men følger sin egen kurve fint.

Skrevet

Jenta vår var 64 cm og 7750 gram. Litt kort, og vekta var på gjennomsnittet for alderen.

Skrevet

Vår lille frøken er en lettvekter som var 5700 gram og 65 cm på 5 mnd kontrollen.

Hun har ikke fått noen tenner ennå, men sikler så enormt mye at noe MÅ jo være på gang! ;)

Skrevet

7305 gram og 64 cm..

Nå er hun 9 mnd og ca 8,6 kg

Skrevet

Knærten vår ligger ganske midt på kurven, han var 7890 gram og 68 cm. på 5 mnd. kontrollen.

Han har heller ikke fått noen tenner enda, men sikler også veldig mye og biter på alt han kan komme over;)

Skrevet

Hei HippieChic. Har aldri hørt vår helsesøster har kommentert og sagt at man må passe på at han ikke spiste så masse.. Hun har hele tiden syns han har hvert og er en stor og flott gutt. Ammet han til han var 6 månder, bare litt grøt om kveldene fra ca 3,5 mnd.

Tror det er veldig stor forskjel på helsesøstrene rundt om i landet.

Han var nesten 3700gr når han kom til og 50 cm. Jeg syns det er mye bedre at dem har litt ex på kroppen, storesøster her var 9300gr når hun var på ett-årskontrollen, var spinkel syns no jeg da.

Skrevet

Gutten vår var 68 cm og 8,2 kg på 5 mnd kontrollen. Har fått to tenner nede. Til meg sa helsesøster at han var slank i forhold til lengden, så jeg synes det er rart at du fikk høre det motsatte...

Skrevet

Her var Gullet 10,5 kg å 70 cm:) Men var på 5 mndkontrollen 10 dager før han ble 6 mnd.

Tjukk å go=)

Skrevet

Min "lille" gutt var akkurat like stor som din jente, HippieChic. Fikk ikke høre noe negativt om det, og på kurvene så passet høyde og vekt fint sammen, selv om det var over snittet. Det er fremdeles innenfor normalen.

Skrevet

Vært på 5 mnd kontroll i dag og gutten min veide 8100 g og var 68 cm lang :)

Skrevet

Var på kontroll i går.

jenta veide 7440gram og var 67 cm lang :-)

Skrevet

Takk for alle svar :-) Tror jeg bare skal vende det døve øret til når jeg er på helsestasjonen jeg. Og heller stole på meg selv.. Helsesøster er uansett et hespetre :-p Som i tillegg er helsesøster på skolen til sønnen min. Hell og lykke! Tror ikke hun liker barn engang..hoho

Skrevet

Var på 5 mnd'ers kontroll idag. Godklompen vår er 67,5 cm og 8200 g.

Godt over doblet vekt siden fødselen. Fullammer...

Skrevet

skal på 5mnd kontroll til tirsdag,. gleder meg til å se! på 4mnd kontrollen var han 5780g og 61lang! (liten ved fødsel så følger sin egen kurve fint)..

Er helt sikker på at han er godt over 6,5kg og 65cm.

Skrevet

Vi har ei lita jente som blir 5 mnd 10.april! Hun ble veid på mandag og veier bare 4785! Men helsesøsteren sier at det er godkjent da hun er så våken og sterk! Hun ble ikke målt da, men hun var 62 cm på 4 mnd kontrollen!!

Skrevet

da var 5mnd kontrollen unnagjort. Mini veide 6640gram og var 65cm lang:D Har klatret godt opp på kurven sin og følger denne fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...