Gå til innhold

Det er min hund og min graviditet........

Anbefalte innlegg

"For den frekkes frekkhet finnes ingen grenser" har jeg hørt et sted, men jeg lar meg allikevel overraske gang på gang.... Vi har en valp/unghund av liten rase på 10 mnd, og jeg er 24 uker på vei, dvs. at jeg ble gravid mens han var ca 5 mnd. Det var planlagt fra vår side, for da ville hunden være over ett år når barnet kom og den første vanskelige puberteten hans ville være på hell.

Siden jeg er 24 uker på vei har jo magen begynt å stikke seg litt frem, noe jeg synes er kjempe koslig. Men i dag da jeg gikk tur med han, kom det en middelaldrende dame bort til meg og gav meg en laaaang lekse om hvordan "vi unge" i dag bare tenkte på oss selv, og at det var SÅ uansvarlig å kjøpe en liten valp for så å bli gravide og omplassere hunden! Jeg ble jo helt paff, og fikk stotret frem at vi skulle da slett ikke omplassere han, men da var jeg plutselig egoistisk da også, for med et lite barn "har man ikke tid til hund, så selvfølgelig måtte den bort"!

Det er jo ganske tydelig at dama ikke har hatt hund selv noen gang, men hva er det som gjør at man føler at man kan si slikt til folk??? For meg er hund og barn helt naturlig, det er bare å bruke en god dose sunn fornuft. Jeg tar meg egentlig ikke nær av sånne folk, men sitter heller og lurer på hva det er med enkelte mennesker som gjør at de føler at de kan si hva de vil til hvem de vil. Er det fordi jeg er gravid, eller er det bare noen som mangler enkelte sperrer? Har generelt inntrykk av at mange føler at de kan si hva de vil til gravide kvinner, et merkelig fenomen når man tenker på at vi jevnt over er mer hormonelle og nærtagende enn i noen annen del av livet..

Jaja, det var dagens lille sukk fra meg, jeg gleder meg uansett til å bli mamma til ei lita jente med en flott og snill hund i hus, kan ikke tenke meg noe bedre for unger enn å vokse opp med dyr. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142249581-det-er-min-hund-og-min-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, ja enkelte folk er faen meg så frekke at det skulle ikke vært lov!! Vi har selv en liten hund, som blir et år nå, og han er jo som et familiemedlem for oss. Kommer ikke til å omplassere han, uansett,og det er ikke egoistisk i det hele tatt. Kjenner mange som har fått baby, samtidig som de har hund, og det har aldri vært noe problem. Så lenge man er forsiktig å ikke har de alene sammen (man vet jo ALDRI) så tror jeg hundene vår kommer til å bli kjempe glad i lille babyen, og beskytte den som den gjør med oss. Babyen blir jo tross alt en del av ''flokken''.

Dessuten er det også sunt for barn å vokse opp med dyr i huset;)

Lykke tiil :) :)

Er det mulig?? Noe så utrolig frekkt...

Jeg har selv 3 hunder , og har overhode ingen planer om å omplassere noen av dem! Har ikke tenkt tanken engang. Jeg er selv oppvokst med hund rundt meg helt fra jeg ble født, og det har vært en stor glede i mitt liv.

Jeg tror det er kjempe sunt for barn å vokse opp med dyr og lære seg å respektere dyrene. Og dyrene gir så utrolig mye av seg selv.

Jeg har også fått kommentarer på det fra eldre slektninger som lurer på "hva skal du gjøre med hundene nå da" "eller du kvitter deg vel med hundene nå når du får barn. " Synes det er helt uhørt å si sånne ting og blande seg i andres liv sån sånn måte. . .

Selvfølgelig må man som det står over her , passe godt på-

men småbarn må man jo følge godt med på uansett - hund eller ikke hund.

For en dum og frekk dame...

Lykke til og ikke bry deg om henne !

Klem :-)

Idiotiske mennesker!

Jeg har selv to hunder av medium størrelse, og får rett som det er høre andres meninger om at vi burde avlive hundene våre, nå som vi skal ha barn. Ikke faen, sier jeg. Hundene er en del av familien, de er veloppdratte, dog noe lekne, men det hører alderen, og ikke minst rasen til. Alle maser om hvor mye tid, energi, plass og penger det går med på hunder. Men jeg føler ikke at de hverken sliter oss ut, okkuperer mye plass eller koster mye penger! Nei, takke meg til, mine hunder skal få bo hos oss, så lenge de har det godt!

Enig i at man må passe på, og det er jo en sansynlighet for sjalusi fra hundenes side, men jeg tror det er vikitig å inkludere dem når det kommer til babyen, så skal det vel gå bra. :)

Har hatt hunder hele livet, mamma og pappa hadde 4 rottweilere og en bichon frisè når jeg ble født, aldri tatt skade av noen av dem jeg, i allefall! GLEDER meg til å la knøttet vokse opp med de samme gledene som jeg hadde!

Idiotiske mennesker!

Jeg har selv to hunder av medium størrelse, og får rett som det er høre andres meninger om at vi burde avlive hundene våre, nå som vi skal ha barn. Ikke faen, sier jeg. Hundene er en del av familien, de er veloppdratte, dog noe lekne, men det hører alderen, og ikke minst rasen til. Alle maser om hvor mye tid, energi, plass og penger det går med på hunder. Men jeg føler ikke at de hverken sliter oss ut, okkuperer mye plass eller koster mye penger! Nei, takke meg til, mine hunder skal få bo hos oss, så lenge de har det godt!

Enig i at man må passe på, og det er jo en sansynlighet for sjalusi fra hundenes side, men jeg tror det er vikitig å inkludere dem når det kommer til babyen, så skal det vel gå bra. :)

Har hatt hunder hele livet, mamma og pappa hadde 4 rottweilere og en bichon frisè når jeg ble født, aldri tatt skade av noen av dem jeg, i allefall! GLEDER meg til å la knøttet vokse opp med de samme gledene som jeg hadde!

Jeg skjønner ikke at det er mulig, folk er frekke ...

Har ei "vennine" som spurte meg da jeg fortalte jeg var gravid "Men hva gjør du med Mons da?"

Skal jeg gjøre no med han forde om jeg skal få? hvorfor er det en selvfølge at man skal kvitte seg med hunden når man blir en familie? synes det er helt på tryne :(

Mons er altså en bitte liten yorkshireterrier på 1år. Og han er jo blitt et familiemedlem, og jeg har nok skjemt han litt bort.men jeg tror at så lenge jeg tar han med på ting sammen med babyen, får folk som kommer på besøk til å ikke glemme mons helt, og at jeg aktiviserer han som før, så vil ikke dette bli noe problem. :)

Mons er jo verdens nydeligste og jeg kunne ikke tenkt tanken på å kvitte meg med han :)

Annonse

Hadde et vilt fremmed menneske komt bort til meg å sagt sånn hadde eg vel eksplodert!

Barn har jo så godt av å voksa opp sammen med hund i huset. Dei lære seg å ta hensyn å visa respekt for dyr, og ikkje minst blir dei herda noko som gjer dei mindre utsett for allergiar.

Vi hadde tenkt å skaffa oss hund, og var så og sei på veg for å henta når eg fant ut eg var gravid. Siden eg blir så dårlig så la vi det på is for hunden sin del. Det var nemlig ein Berner sennen vi hadde sett oss ut, og dei må få litt mosjon:9

Lykke til med både hund og baby!

Idiotisk forbanna kjerring :o( Utrolig at det går ann å være så frekk og uoppdragen....:(

Har en st.bernard på 96 kg jeg, og blitt alene, men HELT UAKTUELT å kvitte meg med "barnet" mitt. Men nå frem mot fødsel får jeg hjelp å gå tur med ham fordi jeg har hatt noen knall og fall opp gjennom åra og tar ikke den sjansjen nå, men man får jo ordna seg på et vis....Ingen som har noe med det. Jeg er sikker på at det går fint å være god mor både for tobeint og firbeint.

Møkkadame. Har selv en 10 mnd gammel Jack Russel nå, og er 16 uker. Selvfølgelig skal ikke han bli omplassert. Han er så søt om dagen, tror han sanser at jeg er gravid, for han skal bare ligge oppå magen og kose hele dagen ;O)

Nei sånne kjærringer bryr vi oss ikke om....

Noen har virkelig ikke hodet rett plassert, veldig synd at nesten samtlige med hund får høre liknende. Har også 2 hunder en stor og en liten, får spørsmål titt og ofte om vi ikke er bekymret for hva vi skal gjøre med hundene osv... Må nok ha hund selv for å skjønne hvor mye de betyr for oss og hvor mye de gir tilbake til oss mennesker. Hund er sunt på alle måter vil jeg tørre å påstå.

Jeg sliter med en svigermor som ikke har noe til overs for hunder og mener de er så skitne og ekle, (i motsetning til katter som vasker seg selv!!) helt absurd, som jeg omtrent ikke får ta med hundene til når vi skal på besøk for hun har nettopp vasket eller no, hun er jo sikker på at babyen kommer til å bli syk og spist opp omtrent...

Nei huff, det er så mye rare mennesker som skal pirke borti privatlivet ditt med en gang du blir gravid atte...!

Folk er ufattelig frekke!!! Og man blir jo så satt ut når man får en sånn kommentar, og går og tenker i lang tid etterpå hva man burde ha sagt for å sette vedkommende på plass. Er da ingen som har noe med det uansett!

Jeg jobber i butikk,og ofte sniker gamle folk seg inn på senteret like før åpningstid, og her en dag satt et eldre ektepar på en krakk utenfor butikken. Jeg har bekkenløsning, og veldig mye vondt, så å vaske og støvsuge på morningen er uaktuelt. Men jeg koster over det verste, så tar de andre vasken på kvelden. Mens jeg står og koster, overhører jeg at den gamle dama sa til mannen sin: " Her vasker dem ikke engang her....." også et sånt blikk... Og der står jeg, med svær mage, dårlig ganglag... hva er det med folk???

Godt det finnes slike forum så man kan få ut litt steam!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...