petra og gullet Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Da er alle lapper og merker klippet av klærne til den lille...De ligger klare for vaskemaskinen i vaksekurven, men er litt i tvil hva slags vaskepulver og evt tøymykner jeg skal bruke. Kan man bruke OMO e.l og vanlig tøymykner med lukt? Eller bør jeg kjøpe neutral for hvit/farget klær og tøymykner sensitiv uten parfyme/lett parfymert? Har lyst å gjøre det "rikitg" med en gang og ikke høre/lese senere at sånn jeg har gjort det er "feil" måte...
mamsen & guttaboys Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Jeg vasker klær og tepper og det som skal vaskes til lillegull med omo uten parfyme. det gjelder både pulveret og skyllemiddelet. Eneste jeg mangler nå er trketrommel for å få klærne ekstra myk og god, men må vel frem med strykehjernet
ev@drian Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Bruker vanlig omo (men ikke så mye) og tøymykner sensitiv/uten parfyme. Men når jeg vasket det nå første gangen hadde jeg ikke det, så da brukte jeg vanlig softlan. Ikke krise liksom. Men er jo greit å bruke milde, uparfymerte ting sånn til vanlig
Fruen+jente okt.10 Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Jeg har vasket babytøyet med vanlig OMO color/ultra hvitt. Tror ikke jeg bruukte tøymykner. Men husker ikke, så kan godt være jeg brukte en mini dært. Har ikke tørketrommel, og har ikke giddi og brukt tid på å stryke klærne. Ganske lenge siden jeg vasket klærne (juni), lurer muligens på om jeg må vaske de en gang til?!
Gjest Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Jeg bruker Neutral vaskemiddel og tøymykner. Greit at ikke jeg heller lukter så veldig parfymert tenker jeg:)
Christine209 Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 skal man ha klærne i tørketrommel? krymperi kke de da?
Mamma10 Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Anbefales det å klippe bort lapper og merker? Er det for at de ikke skal klø/stikke?
cadence Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Jeg bruker vanlig Omo, og en tøymykner jeg ikke reagerer på (den med Jojoba...) siden jeg har en tendens til å bli ei kløende hoppetusse av andre tøymyknere. Merker jeg at turbojenta reagerer på parfymen i den, så er det ikke verre enn å vaske klærne UTEN neste gang. Tørketrommel er ikke nødvendig. Jeg har det, men den brukes kun i nødstilfeller (sjeldent, siden jeg er en planlegger av natur). Har erfart at klær (og håndklær etc) som har vært igjennom tørketrommel en gang, senere aldri blir like gode og myke uten bruk av trommelen. Da sender jeg heller klærne gjennom vaskemaskina flere turer, slik at de blir "mørnet" på den måten.
cadence Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Merelapper har en tendens til å stikke/rive litt...Men lov å bruke sunn fornuft, kommer jo helt an på hva stoff merkelappen er lagd av (og sømtråden den er sydd fast med).
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 Neutral uten lukt og parfyme og mye mindre enn det som står på pakken...en liten dæsj...anbefalt merke av allergiforeningen... Og så vasker jeg klærne noen ganger før babyen bruker dem...arv er fint :-)
ingridmarie Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Har brukt Sensitiv hudtestet tøymykner og vaskepulver uten parfyme, da lukter klærne mildt og rent-men ikke den intense parfymelukten som enkelte tøymyknere har.. Tenker at det må være bra for barnet å bruke så milde produkter som muligt, men må innrømme at jeg bruker helt vanlige produkter til resten av oss Tror mange av disse vaskeproduktene har dobbel pris kun fordi de har et merkenavn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå