to søte små jenter Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 ... men har ennå nesten en måned igjen til termindato. Vil det si at det er stor "fare" for at babyen kommer før? Noen som har erfaring med dette? Er jo vanlig at babyens hode er festet rundt denne tiden når man er førstegangs, men ikke like vanlig når man har født før.
scoobydo Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Lurer på det samme Fikk riktig nok beskjed forrige gang at det har ikke noe og si for når babyen kommer om hodet er festet eller ikke... Men forrige gang festet det seg en gnag mellom uke 37-38, og på kontroll denne gangen i uke 36 var hode allerede festet. Ble litt overraska da jeg ikke hadde trodd det nødvendigvis ville feste seg denne gangen...
Marthe-Mor-til-2 Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Jordmor sa til meg at det er veldig vanlig at hodet ikke fester seg hos flergangsfødende.. Eller det skjer som regel ikke før fødselen er igang.
to søte små jenter Skrevet 27. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2010 Har begynt å kjent litt murringer, og har jevnlig kynnere. Men håper virkelig at det iallfall tar 2-3 uker før babyen kommer ut. Magen har ikke sunket ennå iallfall.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Hei! Jeg fødte den 24.august, så hører egentlig ikke til her altså, men min gutt nr 2, som nå er født, festet seg i uke 34, å han kom ikke før jeg var 5 dager på overtid:)! Jeg har hadde masse maserier i mndvis, men det førte heldigvis ikke til noe prematur fødsel. Fødte 5 uker før tiden med førstemann så var jo en viss risiko.. Så det trenger virkelig ikke bety at du føder prematurt altså!! Klem!
Septemberdreng Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Hei. Ville bare si at hvis hodet er festet så må barnet nødvendigvis ha falt ned i bekkenet og også maven din ha sunket så langt den skal. Det at maven synker skjer jo når barnet går ned i bekkenet, og hodet kan ikke festes før dette har skjedd...
to søte små jenter Skrevet 27. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2010 Det har du vel rett i Septemberunder. Var jordmor som sa at hodet nesten hadde festet seg. Men jeg synes ikke at at magen har sunket mye. Får tro jeg har litt ventetid igjen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå