Gå til innhold

Infeksjon :( uke 16

Anbefalte innlegg

Eg har dei siste dagane hatt smerter over skambenet, lysken osv, tenkte først det var "båndene" som strakk seg, men etter å ha levert inn urinprøve viser det seg at det er urinveisinfeksjon, er dette grunnen til smertene og? Fikk høre hjertelyd for to uker siden, og skal på ul om 3 uker, men klarer ikkje å slappe av helt no :( Begynde på antibiotika i dag og skal gå på den i 10 dager. Noen andre som har det sånn? Er 16 uker no, føle meg heller ikkje spesielt gravid..blir man egentlig aldri bekymringsfri i sv.skapet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142248761-infeksjon-uke-16/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Smertene kan være begge deler, man kan ofte få smerter over blæren i forbindelse med en urinveisinfeksjon, samtidig strekkes båndene i bekkenet som også kan oppleves som ubehagelig- men helt normalt! Er smerten mens liknenede/mye kramper og varer over en dag eller at du begynner å blø bør du råde deg med lege eller jordmor.

Det er viktig å behandle en urinveisinfeksjon i svangerskapet og antibiotikaen som brukes har vært brukt lenge i svangerskapet og der er ingen grunn til å tro at den skader fosteret, så prøv å ikke la deg bekymre av dette. Det er heller viktig at den behandles da, som du sikkert vet, kan føre til spontanabort. Det at du nå behandles reduserer sjansene og jeg regner med at du skal inn på ny kontroll når du er ferdig med kuren for oppfølging?

At du ikke føler deg gravid nå er også normalt og forskjellig fra person til person. Min søster var 6 mnd før hun fikk særlig mage! Prøv og slapp av, stress og bekymring ikke er bra for babyen eller deg. Dette går bra!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...