Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har hele tiden sovet godt om natta, og nå var hun inne i en rytme der hun kunne sove 6-8 timer første økt (f.eks. fra 20.00-03.00), også 4 timer igjen. Men nå har det plutselig forandra seg, og hun våkner hele tiden, og sover urolig. I natt var rytmen slik: sovna 20.00, våken 22.30, våken 00.00, våken 03.00 og 06.00... Noen av dere som har opplevd noe liknende, og har noen råd? Er det økedøgn, eller kan det være tegn på at hun trenger noe ekstra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres for meg ut som økedøgn. Jenta mi har sånne perioder av og til. Prøv å se noen dager om det bedrer seg. Hvis ikke så kan du prøve med litt grøt (2ss) i noen få dager og se om det gjør en forskjell. Hvis ikke så kan du kutte det ut og heller fullamme hvis det er det du ønsker:-)

Vil bare si igjen av helsedirektoratet anbefaler at man begynner med grøt istedenfor mme når barnet er blitt 4 mnd og trenger tillegg:-) Men man velger selv:-)

Skrevet

Glemte å skrive at det har pågått i en uke, men jeg mener å ha lest at økedøgnene godt kan vare i opptil to uker, så det kan vel være det selv om det varer lenge. Får kanskje bare prøve en uke til og se om det går seg til. Og så evt. prøve litt grøt ja.

:)

Skrevet

sant det at det kan være opptil 2 uker:-) Se etter en ukes tid om det bedrer seg:-)

Jeg begynte med litt grøt da hun var 4 mnd og i ettertid ser jeg at jeg hadde for lite melk på kvelden. HS var selvfølgelig uenig med meg på det tidspunktet, men da vi var på kontroll i går sa hun at det vi gir henne er perfekt for henne. Godtet meg litt da ja:-)

Skrevet

Her har det skjedd akkurat det samme. Jeg lar han få mat når han vil og stresser ikke noe mer med det. Jeg tror ikke det har noen ting å gjøre med at jeg har for lite melk for jeg pumpet meg noen ganger for å kunne gi melk på flaske og da merket jeg de neste dagene at jeg hadde mer spreng enn jeg pleide. Likevel våknet han oftere om nettene enn han gjorde før. Av en eller annen grunn trenger han bare mat oftere uansett. Han er blid og fornøyd og legger på seg, så jeg ser ingen grunn til at jeg skal begynne å gi grøt el.

Skrevet

Vi haddde det på akkurat samme måte. Etter et par uker med veldig urolig søvn og mye nattamming startet jeg med grøt. Men så dukket det plutselig opp et par tenner :-) Så all sugingen var nok mer til trøst enn til sult.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...