Gå til innhold

Baby på snart 3 mnd. Rutine på dagsoving??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle til Fysioterapeut, hun ville sette opp time utenom når han brukte sove... Jeg bare.. Eehhhh... Han sover jo når han vil?

Har tenkt på dette med rutiner på dagsoving. Føler det fungerer veldig greit slik som det er. Han sover om natta, legger han i 20 tiden. Han kan ligge våken opptil en time før han sovner, men koser seg i senga, prater med seg selv og ser på uroen. Han våkner hver 3. - 3,5t. for mat, og er våken etter måltidet i 5-6- tida. Da ligger han og trykker og gråter, så vi står opp og bærer litt. Bruker sette meg i sofan med puter og beina på bordet med mini over skuldra. Da roer han seg, og vi kan sove slik noen timer.

Så er det mat, kos, lek, grining og soving som det passer seg. Ligger han i vogga, sover han bare 30 min, ligger han i fanget kan han kjøre på i timesvis, hehe. Han gråter en del pga luftsmerter. Men noe rutiner har vi ikke på dagen. han sover når han vil, hehe...

Hvor vanlig er det med rutiner på dagsovinga, og hvordan får dere til å innføre de? Jeg gidder ikke stresse med det ennå, da ting fungerer greit nå, men etter hvert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er lillemann 3 mnd om tre dager:) Vi har ingen rutine på sovinga på dagen enda, skulle egentlig ønske det, men her må han sove når han er trøtt og ofte kan han ta to 30 min mellom måltidene. Har heller ikke fått til rutine på mat, gir bare mme, men fra vi står opp, så går det 3-4 timer mellom hvert måltid. Tenker at det hadde vært fint med kort dupp på morran, så en lengre midt på dagen og en kort til kvelds. Men her er det mest korte hele dagen og har ikke telling på de:) Men det ordner seg kanskje litt mer etterhvert, de er vel litt små ennå...

Skrevet

Æsj ja jeg kjenner igjen akkurat det der, siste 2 gangene vi var til fysio, så var det selvfølgelig akkurat da hun sov som en stein. Hun ble ikke helt fornøyd av å bli putta i bilsete osv....

Men er som med dere, hun sover når hun vil. Jeg har omsider klart å lære meg å tolke henne og skjønne når hun er trøtt og når hun har vondt osv...

Men de duppene på dagen varierer fryktelig i lengde, noen ganger tar hun et par timer, andre ganger 20 min bare... Lar det bare gå sin gang jeg.

Er jo litt vanskelig å sysselsette de med noen aktiviteter enda, så alt blir uansett gærnt når hun først er trøtt og vil sove. Da er hun nødt til å ligge på soffan oppå dyna si, helst på sida og kosekluten oppi ansiktet. Får hun ikke denne komboen, så blir det bare skriking til hun blir lilla :S

Er nok heller jeg som tilpasser mine gjøremål etter når prinsessen finner det for godt å slappe av og sove litt ;) da skal det ringes, vaskes og spises osv :)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Her er det kun rutiner fra kl 22.00 (da tar han kvelden) og til ca 13.00. Resten av dagen varierer VELDIG! Han vokner kl 8 om morgenen her og tar seg to små lurer frem til kl 13.00. I går skulle vi være et sted kl 12.00 og han ble vekka da vi dro.. Resultatet ble en trøtt skrikerunge og en stresset mor.... Men jeg tenker at uansett om det blir faste rutiner snart eller ikke, så er det ikke alltid lett å få legetimer o.l. når det passer best. Gruer meg litt til det, får om ikke ungen vår får formiddagslurene sine som det passer han, blir resten av dagen ofte litt slitsom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...