M@msen Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 må si jeg har utrolig lyst på ett glass vin i kveld, men vet ikke helt om jeg "tør", lille gull er 4 uker, og sover somregel fra ca 20.30-24... men ikke alltid, det er det jeg er litt redd for, at han skal våkne og ønsker pupp før, for det hender det også... Jeg tenker litt at hvis jeg bare tar ett glass så går det kanskje greit, men halve vitsen er jo borte hvis jeg ikke kan "kose" meg med det ene glasset da... Erfaringer????
Tøffe Tøflus Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Helt personlig syns jeg du skal vente (minst) to uker til, og så ta deg et glass med god samvittighet! Les her: http://www.ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol Håper du finner noe annet å kose deg med i kveld!
bitthen Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Så lenge melka er ute av systemet har det vel ingen ting å si? Du kan pumpe deg og servere pumpemelk om han våkner :-) Men ville ikke drukket mer enn ett
Formerly known as Tina Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Jeg leste et sted (husker ikke hvor, men det var sikkert ammehjelpen hehe) at de 2 første mnd er babyens lever (eller no) ikke i stand til å takle selv den minste mengde alkohol. Stilte seg vistnok på linje med å være gravid. Jeg ventet til hun var 2 mnd og skal si den øla smakte helt himmelsk. Tror jeg brukte 2 timer på å drikke en 0.33 øl. hehe
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Det går helt fint hvis du venter 3 timer med å amme, eller gir mm eller mme på flaske etterpå. Det gjorde jeg, går så fint atte!! Kos deg du.
M@msen Skrevet 27. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2010 Kjøper meg en liten flaske i morra... får prøve å pumpe litt også, er jo ikke sikkert han vil ta flaske da men...¨ Alt bra m dere katta??? nyter tilværelsen?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Alt vel her ja. Ikke mye soving på han, men det var jeg forberedt på hehe. prøvde flaske når han var 4.5 uker og han tok den nesten med en gang. Ville beg.å prøve nå, mine 2 andre barn venta jeg med å prøve til de var over 2 mnd, da nektet de å ta den. Det samme har jeg hørt flere andre av venninnene mine å si. Kos deg masse med vinen i morgen, jeg har selv hatt noen glass og gitt mm eller mme etterpå. Alt vel hos dere da? klem
M@msen Skrevet 28. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. august 2010 Tenkte vi skulle prøve med flaske til tirsdagen, for da skal jeg på skravle klubb, ikke langt unna da tilfelle han ikke vil ha... Min første tok ikke flaske de første gangene vi prøvde, men nr 2 gikk greit. Vi koser oss masse om dagen, dagene går fort, jeg har jo 2 andre små barn som tar tid og oppmerksomhet, skal i barnehage og skole... kjøring hit og dit, lille gull elsker å kjøre bil- HELDIGVIS:) Tenker hver da at, denne tiden skal jeg nyte for det er siste gang jeg får oppleve ett lite nurk:) Føles greit også da... men man skal aldri si aldri:) Nydlige er de iallefall:) Klem fra hu som skal nyte ett glass vin i kveld....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå