Gå til innhold

Menstruasjon/smerter etter cytotec. Noen som vet?

Peispå!

Anbefalte innlegg

Tok cytotec for ei uke siden, blødde veldig masse og tror alt kom ut...

I dag våkner jeg med formidable smerter i rygg og litt mindre i mage/underliv og ei forferdelig hodepine (som har vart noen dager nå). Vanskelig å stå ordentlig oppreist og har begynt å blø kraftig igjen samt mere koagler.

Ringte derfor sykehus for å høre om dette var et tegn på at ikke alt var kommet ut alikevel.

De mente at dette var min 1.menstruasjon.

Er det virkelig mulig?

Har ikke feber eller andre tegn på infeksjon så vidt jeg vet.

Noen andre som har erfaring med at mensen kommer så tidlig?

Fortsetter under...

Hei hei!

Jeg hadde min "cytotec-dag" på mandag. Kom masse da og har blødd moderat siden tirsdag. I dag har jeg store smerter og det kommer mye blod og koagler. Det blør mye mer enn en kraftig mens.

Jeg opplevde det samme da jeg aborterte sist. Da kom det mer etter ca en uke. Og blødde ca 2 uker tilsammen før det gav seg helt. Fikk mensen 5,5 uker etter aborten.

Jeg tror ikke du har din første menstruasjon, men at det er mer som skal ut. På sykehuset jeg har vært sier de at det er helt normalt og at det er normalt å blø i ca 2 uker.

Uansett er det kjipe greier vi står i nå.

Lykke til!

Må bare oppdatere hva som skjedde....

Nei, det var ikke første mens...du hadde rett i det Callista!

Tok en del smertestillende og smertene dabbet av. Blødde ganske mye, men det var helt greit.

-dro derfor på hytta med mann og barn og skulle kose oss på privat middag/fest om kvelden.

På natta må jeg ta en pinex forte da smertene kom takvis igjen.

Neste morgen lå jeg å rullet rundt i sofaen og på gulvet i smerter.

Heiv innpå smertestillende hver halvtime, deriblant flere pinex forte, men ingenting hjalp.

Hadde like godt kunne ha født igjen...ingenting hjalp.

Etter 3-4 timer begynte jeg å blø.

Det fosset, og hadde ett trykk som var imponerende.

Ringte legevakta, men der er det jo opptatt i evigheter.

Skjønte at jeg hadde mistet for mye blod da jeg begynte å ukontrollert skjelve, fryse og riste uten at blodet stoppet. Kaldsvettet og var skikkelig dårlig.

Ringte 113, ambulanse kom og da var jeg mere "borte" enn tilstede....

De turde ikke ¨å kjøre meg til byen til sykehus og beordret Sea-king helikopter pga de store blødningene.

Lang historie, men livmor var ikke helt tømt og det var sår og blødninger som kom derfra. Rett på operasjonsbordet på sykehuset.

Takk og pris for flinke folk, og at man får hjelp når man trenger det!!

Føler meg skikkelig mørbanket og sår, og vondt etter intuberingen, men

herrejemini så deilig å ikke ha smerter, og føle seg frisk igjen.:-)

Skal det være til noen lærdom for meg eller noen andre, så tenker jeg å "stå på kravene" mer, dersom jeg føler at noe er galt neste gang....

Syntes det var rart å få til svar at det var mensen.....

Hadde ikke skadet om jeg hadde kommet inn til en sjekk...da ville de sett at noe måtte gjøres.

Men, nå er jeg frisk og fin, og takknemlig for det!!!

Du har jammen hatt en fryktelig abort.. Hørte virkelig ille ut.

Bra du føler deg bedre nå.

Man må virkelig stå på kravene selv. Har selv dårlig erfaring med gyn. avdeling her jeg bor, så man kan ikke gi seg!!

Håper du nå får slappet av og etterhvert kommet deg videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...