Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, i dag er første besøk hos legen, uke 7. Akkurat nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal spørre om. Det høres kansje dumt ut, men skriver faktisk liste med spørsmålene mine. Jeg vet med meg selv at jeg sikkert har flere spm når jeg kommer hjem. Er det noen her som har noen tips til spm som er lurt å stille legen? Dette er sikkert individuellt fra person til person, men tar gjerne imot tips! Er så kjipt å komme hjem og tenke:"Hvorfor spurte jeg ikke om det!" På forhånd takk for alle ideer!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142248256-legebes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! er i uke 8 (tror jeg) og skal på første legebesøk på mandag. Kjenner meg igjen, har også gått gjennom alle typer spørsmål og skrevet ned det jeg vil ha svar på (: jeg skal ihvertfall først få bekreftet graviditeten og se til at alt er bra/normalt, deretter kan det være lurt å spørre om hvilke alternativer du har iforhold til barnetrygd, engangsstønad o.l. Jeg er fortsatt student da, så derfor er det greit å få avklart slike ting (: hva du skal spise, hvilke symptomer du kan få (som ikke er "naturlige", men likevel ufarlige). Ellers er det kanskje godt å bare snakke litt? gleder ihvertfall jeg meg til, ettersom vi ikke har sagt det til noen enda Ü håper det var litt hjelp og kanskje har du noen råd til meg også? som skal til legen på mandag (:

Hei og takk for svar! Det gikk fint i dag! Alt i orden. Ja jeg har noen ord til deg som skal til legen på mandag. Ta med vaksinasjonskortet ditt, du blir spurt om du er vaksinert mot røde hunder. Jeg hadde det ikkje med men det gikk bra like vel:-) Så er det ok å vite blodtype, de tester det viss du er usikker. Så er det greit å ta stilling til om du vil ta celleprøve av livmorhalsen. Det er valgfritt, alle over 25 blir tilbudt dette. Jeg takket nei, dette fordi det er vanlig å ta prøven på etterkontroll etter fødselen, og det er tidsnok. Alle disse opplysningene trenger legen da dere sammen skal fylle ut helsekort for gravide. Så vil legen kjenne på livmoren, for å kjenne evt hvor langt i graviditeten du er kommet. Så regner dere ut termin. Gled deg, det var godt å snakke med legen i dag. Det hele gikk litt mer opp for meg i dag:-) Lykke til!

åh takk, var godt å få litt informasjon (: problemet mitt er at jeg egentlig ikke har peiling hvor langt jeg er på vei, så å regne ut termin er litt vanskelig :P kan rett og slett ikke huske akkurat når jeg hadde "perioden" min sist, eller om det i hele tatt var en ordentlig "periode". men, legen kan helt sikkert hjelpe meg med det (: flott å høre at det gikk bra idag da! tror det går ordentlig opp for oss også etter legebesøket (;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...