Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er lillemann 3 mnd om noen dager. Vi fikk påvist kiss på han hos en manuellterapaut for noen uker siden, han hadde låsninger i nakken, men ikke av det verste slaget. Vi skal begynne hos fysio i dag, men man.ter. mente han fikk løst opp.

Vi legger han i senga si på vårt rom rundt 19:00 hver kveld, da er han stup trøtt. Sovner stort sett ganske fort. Men hver eneste natt ved 24:00 begynner han å vri seg og stønne noe innmari i senga. Han er ikke våken, bare ligger og vrir hodet frem og tilbake og kaver mye, til slutt ender det med at han våkner, og da roer han seg med smokken, men begynner å vri hodet og da detter smokken ut og da er vi igang. Har selvfølgelig prøvd å gi han mat med en gang ynkinga begynner, drøyd det litt osv, men det virker ikke som det er pga sult han våkner. Legger han ned igjen, men begynner ofte og vri seg igjen etter en halv time, time.. Og når han våkner må vi inn med smokken. Han virker kjempe trøtt, er absolutt ikke klar for å ta dagen..

Jeg begynner å bli rimelig frustrert over dette nå. Kan ikke se at han sover så bra når han holder på sånn, og det begynner å tære på meg også at jeg aldri får sovet godt etter kl 24:00. Vi har utelukket helt at det er magen han har vondt i og sult er det heller ikke. Kan det være nakken hans? At når han får ligget fra 19:00 til 24:00, så har det stivnet endel slik at han reagerer med å vri seg sånn? Kan madrassen være for hard? Har kjøpt godkjent madrass for små babyer da. Noen med samme erfaring? Han sover forresten dårlig på dagen også, bare små powernap..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Powenap på dagen er veldig vanlig her i hus også og har vært det siden hun var 2 uker...

Nå vet jo du at han har påvist kiss og skal til behandling så det kan jo godt være det.

Jeg vil bare si at jenta mi gjør det samme om natta. Hun har begynt å ville sove med sutt og blir ofte urolig uten. I tillegg har jeg lagt merke til at hun liker å "slå seg til ro". Det kan jo være noe av det samme, men med en blanding av stivhet eller noe.

Tror ikke du skal kjøpe mykere madrass. Madrasser til babyer skal være harde.

Håper det går over og blir bedre snart:-)

Skrevet

Hei :)

Jeg har tenkt det samme som deg! Vi har ikke fått påvist kiss men har vært hos man. terapaut, fysio annahver uke og osteopat og alle mener forskjellige ting..... :S fysio sier hun er stiv i nakken og osteopaten sier hun har skjevheter i hodet, så får vi se hva den nye man.terapauten sier...

Der rare er at når hun er våken så vil hun ikke vri hodet den ene veien uansett hva som skjer på den siden eller om vi prøver med leker osv.

Men på natta når vi legger henne, så vrir hun det helt over på den "dårlige"sida. Så ligger hun og kaver og vrir hodet fram og tilbake gjerne over en time. Og hver gang hun vrir seg detter seff smokken ut.........og da våkner hun. Putter inn og vriingen fortsetter. Hun vrir så mye at det er søkk i lammeskinnet etter hodet hennes og hun får skikkelig tovete hårfloker på bakhodet som vi bare må klippe av. Men ingen kan helt svare meg på hvorfor hun driver sånn..

Skrevet

Nei, vanskelig å vite hva det er, men jeg orker snart ikke dette lengre. I natt sov jeg nesten ikke fra kl 24:00 til kl 07:00, da stod sambo opp med han slik at jeg fikk et par timer på øyet. Han lager så høye lyder og ligger og vrir seg så innmari at det er umulig å sove for noen av oss. Vi skal få han inn på eget rom snart, men jeg vil jo allikevel våkne av disse lydene for de er rimelige høye og jeg må jo også våkne hvis det er noe annet som skjer og det faktisk er noe galt. Men ikke minst, så kan jeg ikke fatte å begripe at lillemann har det noe godt der han ligger heller. Stort sett stup trøtt hele dagen også, men veldig blid og virker fornøyd.

Vi hadde også litt sånn som deg. Han så aldri mot sin høyre side på dagen, men om natta kunne han vri hode begge veier og ligge mot høyre. Merkelig. Han har begynt å se mer over mot høyre på dagtid nå, men fysio så at han liksom ikke la øret sitt ordentlig ned, så vi skal gjøre noen øvelser.

Hvor gammel er hun forresten? Ligger hun også sånn hele natta eller bare til innsoving? Her ligger han ikke sånn når han skal sovne, men det begynner etter ca 3-4 timer etter han har sovnet og varer til vi står opp.. Vi må hvertfall kjøpe baby pose, dyna sparker han av seg med engang..

Skrevet

Er så slitsomt når alt sånt skjer på natta :( Man trenger jo så sårt noen timer på øyet for å lade batteriene hvertfall "littegrann"....

Jeg har noen dager hvor jeg er sikker på at jeg dauer midt på stuegulvet og føler meg direkte sjuk når jeg står opp. Men så kommer jeg meg gjennom dagen på et merkelig vis. Sambo jobber skift og har netter borte i tillegg, og da er det som verst. Tårene spretter bare når han kommer inn døra og jeg tenker "endelig kan jeg dusje " :)

Tror vi har noe innebygd som gjør at vi reagerer på alle de merkelige lydene de lager. Jeg også ligger å hører på det stort sett hele natta, i tillegg til at smokken må inn asap når den detter ut!

LilleMini er 3 mnd om litt over en uke, ligger mest og vrir seg når hun skal sovne også roer det seg når hun går over i skikkelig søvn, men det kan jo fort ta både 1-2-3 timer avhengig av flaksen vi har den natta ;) men har skjedd noen ganger at hun har holdt på til 6 på morran, gjerne sammen med sutring og masse rare lyder. Hun ligger i den minste modulen av Stokke senga, og er alltid spennende å se hvilken vei hun ligger etter at hun har kava og holdt på en time. Hun sparker fra med bena mot sprinklene og tar jo bare runden rundt der. Er hun effektiv, ligger hun oppned etter en stund eller på tvers. Vi har en sånn babypose i fleece vi tenkte vi sku teste snart vi og :) blir litt redd for at hun kommer under dyna etterhvert som hun flytter seg rundt, hun klarte det en natt men da våknet jeg selvfølgelig av at de vanlig lydene hennes var kamuflert på en måte...ikke så rart når de kom fra under dyna hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...