lilleღpersille Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Mine tvillinger spiser alt mellom 85 til 135 ml per måltid. For inntil to dager siden hver 3 time. De er nå 4,6 kg I samråd med hs prøver vi å trappe ned antall måltider pga at det virker som om de overspiser og ikke har magemål. Så nå får de hver 4 time, men spiser ikke mer av den grunn. Det fungerer jo forsåvidt greit, men de er nok litt ekstra gretne den siste timen. Håper det bare er en overgang. Så lurer litt på hvordan deres babyer spiser?
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Min jente på 6 uker får NAN HA 1. Hun spiser alt mellom 90 til 140 for hvert måltid og får mat hver 3.time. Er opp imot mellom 850 og 950 ml MME i løp av et døgn. Er ikke mulig å gi henne mindre, hun er sulten hver 3.time (kan kanskje drøyes litt om natta) og jeg gidder ikke la henne skrike. Hun veier 4870 og er faktisk helt gjennomsnittlig i vekt. Helsesøster mente at så lenge hun ikke begynte å legge på seg for mye og at maten ikke overskredd 1 liter om dagen så var det greit. Hun spiste forresten akkurat samme mengden da hun var 4 uker, og da veide også hun ca 4600.
lilleღpersille Skrevet 27. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2010 ok, så da er det ganske likt med mine to da:) Grunnen til at vi trapper ned til hver 4 time er at de gulper mye og rett og slett kaster opp. Dette holder på helt til neste måltid, med vanndig gulp. Dessuten går vektkurven veldig bratt oppover, så nok mat får de i allefall:)
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Jeg var egentlig glad for å høre at dine spiste nesten like mye som mine. Hadde egentlig fått det for meg at hun spiste alt for mye, men det virker som hun tar det hun trenger. Skjønner godt at det med gulpingen kunne være et problem. Håper at du kan holde meg oppdatert om hvordan det går med denne overgangen til 4 timer, må sikkert prøve det selv etterhvert.
lilleღpersille Skrevet 27. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2010 Det skal jeg gjøre:) I dag er det 4 dagen vi holder på. Og må si det går greit. Status nå er at de etter 3 timer begynner å bli litt urolige. Gråter lett, men er lette å trøste og roe. Om det blir fullstendig krise, får de selvfølgelig mat:). På natta har vi hatt en periode i natt på 4,5 timer:) Håper og tror at det kun er en liten overgangsperiode, at de blir vant til mat rundt hver 4 time. De spiser like mye til hvert måltid nå og gulpingen har blitt mye bedre:) En annen ting er at de er litt harde i magen. Og det sies at mme barn skal ha avføring hver dag? Malt har ikke den store effekten og har jeg gitt for mye av det har de blitt dårlige. Hs sa jeg kunne gi litt vann i tillegg så de får i seg mere veske for å se om det kan hjelpe. Så gir jeg de litt vann i den urolige perioden før mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå