Gå til innhold

4 ukers baby og soving; se her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er snart 4 uker og vi lurer på en ting!

Hun er på kvelden innimellom ganske våken og urolig, men innimellom etter 21 måltidet sitt ganske trøtt fra 22 og utover. vi gir siste måltid før legging kl 24.00 og da sover hun som regel til 04-04.30....

Vi har prøvd å holde henne våken mellom 22-24.00 de fleste kvelder med tanke på bedre søvn på natta! Er dette noe vits i og vil hun sove like godt om hun får sove så mye hun vil på kvelden? Er ikke slik at vi tvinger henne, men prøver å stimulere litt når hun allerede er våken etter mating slik at hun ikke sovner like fort etter mating!

Håper på erfaringer der ute, for dette er litt vanskelig:))

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

De fleste helsesøstre vil ikke anbefale å holde en så liten baby våken. De kan bli overtrøtte og da blir ikke søvnen noe god... Jeg har latt sønnen min regulerer dette selv hele veien, men det har jo heldigvis gått riktig vei. Da han var 4 uker hadde han våkentid fra 23 - 01.00 hver kveld... Nå er han i seng fra 21 - 22.00 hver kveld. Man blir sliten, men man må bare tenke at det vil gå seg til.

Skrevet

har ikke så mye hensikt å holde en så liten baby våken for å få bedre søvn..

søvn avler søvn heter det, og det har stemt med mine to...

dersom de er våken for lenge eller ikke får søvnen sin så blir de bare overtrøtte og da blir alt bare stress..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...