Rosa J10 Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Tulla mi (4mnd) våkner mellom 8-10 som regel. I løpet av dagen har hun stort sett tre/fire lurer på +/- en time, før det er på tide å ta kvelden. Hun er som oftest våken i et par timer av gangen- I det siste har jeg ikke latt henne sove lenger enn til 18.30 om kvelden, for jeg prøver å få inn en rutine på at hun tar natta rundt 21. Hvis hun ikke har sovnet innen kl 18, så prøver jeg å holde henne våken frem til hun skal ta natta.Stort sett klarer jeg å legge henne til kl 21 om kveldene, og har da et par timer hvor jeg koser meg uten barn Når tar deres barn kvelden? Hvor mye sover de på dagtid?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 her sover snuppa 2x2-2,5 time på dagen å 14timer sammenhengende på natta. er nå 7mnd. dette har hun gjort fra 6 ukers alder.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 hun har forresten tatt natta kl 18.30-19
Helann og lillebror Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Jeg har en gutt på nesten 4 mndr. Vi står opp en gang mellom 7.30 og 9, alt ettersom vi skal levere storesøster i barnehagen eller ikke. Han sover som regel 3 ganger på dagen (2 hvis det er lange lurer). De siste par ukene virker det som det har blitt system i at den første luren er ganske kort (ca 1/2 time), den andre lang (1,5-3 timer) og den tredje mellomlang (1/2-1 time). Er våken 1-3 timer innimellom. Legger seg for natta i 20-20.30-tida. Våkner mye på natten, dessverre, men det går seg vel til etter hvert. Derfor bør jeg vel komme meg i seng nå:-) Gjesp!
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Gutten min er 3 1/2 mnd og han legger seg 19.30 om kvelden... Da er han sliten og trøtt.. Han våkner rundt 04.00 på natta for pupp, så sover han til alt mellom 7 og 10.. På dagen sover han 3 eller 4 lurer, 4 om vi står opp rundt 7/8 og 3 lurer om vi står opp rundt 9/10.. Den første luren varer ca. i 1 time, av og til litt lengre, resten av dagen har han korte lurer på ca. 30 - 40 min..
Fifrildi Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Morgenen starter litt før 7. Hun har en lur mellom frokost og lunsj på 1 - 1,5 timer, og en lang lur på 2-3 timer mellom lunsj og middag, og hvis hun er sliten så tar hun et høneblund rundt kl 17 også. Kvelden starter kl 18 med litt grøt, et bad, kos i badehåndkleet på sofaen og så en flaske og i seng og sover rundt kl 19. (Hun er mme barn) Når hun våkner på natten er hun ikke sulten, bare trenger å få smokken og så sovner hun igjen umiddelbart. Hun er 4,5 mnd gammel.
Andrea3 Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Hei! Dette ligner veldig på hvordan vi har det. Har en gutt på 4 mnd. Han sover også tre/fire lurer i løpet av dagen på +/-1 time. Han tar kvelden en gang mellom 20 og 21, han sover da uten mat til kl 07 neste morgen, vil da ha mat og kan da sove et par timer til før han vil opp. Vi har også sluttet med soving etter kl 18 om ettermiddagen for at han skal sovne før 21 om kvelden. Er så godt med et par timer voksentid om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå