Feit no more Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Sju dager over termin var jeg til stripping hos legen -jeg var lei og tung og hadde bare lyst til å bli ferdig. Været var så deilig og jeg drømte om koselige trilleturer og kaffe i store mengder... Vel, strippingen hadde sin effekt den, for den natta våknet jeg opp klokka halv to med smerter nederst i korsryggen. Ikke til å ta feil av etter hvert. Nå skulle babyen endelig komme! Stod opp, logget på Pc'n og fulgte med på en rieteller -var rart å se hvor regelmessig det var både i lengde og intervall. Vekte mannen etter hvert og dro ned på sykehuset klokka halv fire på natta. Ble sjekket -skuffende tre cm åpning... Ja ja. Hoppet i badekaret og ble liggende der til klokka sju med stadig mer intense rier. Jeg klaget nok masse og syntes fryktelig synd på meg selv en periode, men etter hvert ble det slik at sutringen gikk over i en mer innbitt, sint knurring. Det var visst bare å bli med på turen -ingen vei tilbake nå :-D Etter hvert ble riene så intense at jeg ville opp av badekaret. Ingen trykketrang enda, men det var VONDT... Klokka var blitt sju på morgenkvisten. Vel oppe ble jeg overveldet av intensiteten på riene -det var tydelig at vannet hadde hatt en lindrende virkning, ja! Ble sjekket igjen -7cm denne gangen. Riene var så vonde at jeg hylte (litt flaut synes jeg...) men da jeg fikk lystgass kunne jeg kamuflere hylene i maska og samtidig fikk jeg noe å fokusere på. Kjente plutselig en ri som var annerledes -Neste rie nå blir en pressrie sa jeg. Og fikk rett. Vet ikke hvor lenge jeg hadde pressrier eller hvor mange det var, men det var nok ganske så gjennomssnittlig. Mannen min tippet rundt 8 pressrier, føler kanskje det stemmer bra. Gutten kom med en hånd i panna, helt ukomplisert og greit 5 1/2 time etter at vi kom til sykehuset. Ble sydd noen få sting og kom meg raskt i form igjen. Når jeg ser damer med store mager tenker jeg to ting; jeg er glad det ikke er meg som skal føde (ja, jeg er faktisk en pingle) og så håper jeg de nyter tiden nå som alt er rolig. Det er en stor omveltning med baby i hus -litt slitsomt og forvirrende men mest av alt utrolig utolig deilig!!! Lykke til dere som skal føde! Ønsker dere en fin fødsel og en god barseltid!!
ev@drian Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer SÅ mye med bebis Ja, første tiden er litt overveldende, hvertfall hvis det er første (?). Det går seg fort til Takk for historie
Voyeur Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer med baby! Ja, den første tiden er hektisk, det er jo et helt nytt lite menneske man skal bli kjent med:) Kos dere masse!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer! :-) Og vi _liker_ fine historier!! ;-)
2 boys & now pink Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer kjempemasse. Høres ut som en intens fødsel! Kos dere masse hjemme, nyt dagene, de går forferdelig fort! Hvor stor var han?
MissVaiper Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Gratulerer så masse med vel gjennomført fødsel, og ikke inst med gutten din! Håper dere får kost dere masse fremover når ting roer seg mer ned. Lykke til videre!
Feit no more Skrevet 27. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2010 Jo det var intenst, men akkurat passe :-) Og gutten var helt gjennomsnittlig stor, noe jeg er veldig glad for da SF- målene var veldig høye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå