♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Jeg er selv i gang med icsi forsøk med PGD, er på sprøytedag 3 i dag. Skal ha UL på mandag 30. August. Så er vell planen videre uttak mandagen etter dersom alt går etter planen på UL. Hadde vært morsomt å hatt noen andre å slå følge med på Karolinska i Stockholm.
Snart mamma ? Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Hei ! Jeg var på gen.avd i mars og hadde samtale ang. PGD. Vi ble da anbefalt og prøve selv først og ta morkakeprøve. Nå har jeg hatt to tette SA i uke seks og vet ikke helt om jeg vil prøve selv flere ganger..hadde vært veldig fint å høre hva du har opplevd, søknad og ventetid send gjerne en melding til meg og masse lykke til !!!
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 8. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2010 Vi hadde samtale på gen avd. i begynnelsen av Mai i år. Da var vi også til samtale samme dag på ivf enheten på samtale med jordmor der. Vi sa at vi ønsket å komme på behandling så snart som mulig. Fikk telefon noen få mnd etterpå om vi hadde mulighet til å begynne på forsøk etter en månede allerede. Så for oss gikk det fort etter den samtalen, men ventet ca 7-8 mnd fra søknad ble sendt til vi fikk innkallelse til samtale. Vi har da hatt tre ICSI tidligere forsøk på UNN i Tromsø uten hell, så PGD var vell eneste mulighet for oss. De i Tromsø mente også at de ikke hadde noe mer å tilby oss av behandling.. Syntes at de er kjempe flinke der, føler meg mye tryggere der enn i Tromsø. Har dere hatt noe ICSI forsøk da?
Snart mamma ? Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Ikke helt kjent med terminologien enda men ICSI er vel vanlig prøverør ? Jeg er kjent bærer av genetisk sykdom og derfor vi vurdere PGD. Føler jo at det er belastende med aborter, har 50 prosent sjanse å bli gravid selv med friskt barn. Men etter flere spontanaborter blir det ikke mer enn et forsøk til før jeg kontakter Ullevål. Godt å høre at det ikke ble så lenge å vente før behandling kan starte da, blir jo ikke yngre heller godt å vite at det blir satt inn friskt embryo da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå