Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #1 Del Skrevet 26. august 2010 Fikk en sønn i uke 31 pga. alvorlig svangerskapsforgiftning. Det hele skjedde veldig fort, med akutt innleggelse etter rutinekontroll hos lege. Hadde blodtrykk med undertrykk på 130 og det hele var veldig dramatisk og man bestemte keisersnitt etter 2 lungemodningssprøyter. Har en nydelig sønn på 20 mnd og vurderer nå om jeg skal våge å få en til. Lurer på åssen oppfølging andre har fått hos lege/jordmor/gynokolog ifm svangerskap etter å ha fått svangerskapsforgiftning forrige gang? Hvilke råd/advarsler har dere fått? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142246789-hva-slags-oppf%C3%B8lging-ved-graviditet-etter-alvorlig-svangerskapsforgiftning-forrige-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
spent08 Skrevet 27. august 2010 #2 Del Skrevet 27. august 2010 Hei! Jeg fikk en gutt i uke 34 i 2008 etter alvorlig svangerskapsforgiftning. Da jeg ble gravid igjen var jeg veldig engstelig for at det var stor sjans for at d samme kunne skje igjen, men fikk vite at det er veldig liten sjans for å få d igjen i neste svangerskap. Følges likevel opp med at jeg får ultralyd for å måle blodgjennomstrømning osv hver 4.uke. Det var ikke obligatorisk, men noe jeg kunne få hvis jeg ønsket det selv. Er i uke 30 no og ingen tegn til noe galt:) Har heller ikke fått noen spesielle råd, annet enn å følge litt ekstra nøye med blodtrykket.Pluss at jordmor muligens ville rådet meg til å sykemelde meg nå for å utsette meg for minst mulig stress på slutten, hvis det ikke var for at jeg allerede var det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142246789-hva-slags-oppf%C3%B8lging-ved-graviditet-etter-alvorlig-svangerskapsforgiftning-forrige-graviditet/#findComment-142248692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissZanta Skrevet 16. september 2010 #3 Del Skrevet 16. september 2010 JEg fødte en gutt i uke 31 + 4 i 2001 pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Mista halve fostervannet, hadde mye vann i kroppen, høyt blodtrykk og mye protin i urinen. Dessverre hadde jeg da en lege som ikke skjønte at det faktisk var svangerskapsforgiftnig, Nå er jeg nesten 3 mnd på vei med nr 2. Har vært veldig redd for å bli gravid igjen pga svangerskapsforgiftnig og alt vi gjekk igjenom sist. Jeg er til UL hver mnd og hver 3 uke hos jordmor for å måle blodtrykk og urin og hver 4 uke hos legen. De sier at sjansen er liten for å oppleve det igjen men tanken sitter godt fremme så vi krysser fingra og håper på det beste :-) Lykke til, du har krav på nøye oppfølging i hvertfall :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142246789-hva-slags-oppf%C3%B8lging-ved-graviditet-etter-alvorlig-svangerskapsforgiftning-forrige-graviditet/#findComment-142328045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Del Skrevet 16. mars 2011 Hei!! Utifra det du skriver kan det se ut som vi har opplevd noenlunde det samme. Slik jeg har forstått det,om jeg blir gravid igjen..Først om fremst fikk jeg en resept fra overlegen på kvinneklinikken på noe medisin jeg skal beg.på umiddelbart etter positivt grav.test.Jeg mener å huske det kan ha noe med blodtrykket å gjøre,og det skal visst forebygge sv.skps.forg.! Utover det har jeg fått beskjed om at jeg får oftere kontroller og tettere oppfølging hos jm/lege utover de vanlige kontrollene,og vil få flere UL ila hele sv.skapet. Slik har jeg blitt forespeilet det event.neste svangerskapet..nå er min sønn 13mnd,og vi har nå blitt enige om at vi skal tørre å prøve oss på en til 1år! Lykke til..!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142246789-hva-slags-oppf%C3%B8lging-ved-graviditet-etter-alvorlig-svangerskapsforgiftning-forrige-graviditet/#findComment-143027920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå