Gå til innhold

Barseavdelingen - greit eller mareritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andregangs, men ble ikke et normalt barselopphold på meg sist. Så jeg lurer jo litt på hvordan det er å ligge på dobbeltrom med både andre mødre og andre babyer døgnet rundt. Blir man ikke totalt utslitt? Jeg skal ha keisersnitt og er litt stresset over at rekonvalenstiden ikke akkurat blir særlig rolig ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist fødte jeg på gamle ahus, å havnet da på 4-mans rom.

hadde ei vedsiden av meg som ikke ville ta på ungensin, hun mente det var pleierenes jobb, så hu lot ungen ligge å gråte til de hentet baby'n, så jeg holdt meg i oppholdsrommet mer eller mindre heeeele tiden.

mener å ha hørt at de med keisersnitt og de med komplikasjons fødsler får egent rom men vet ikke hvordan det er.

lykke til

Skrevet

Dobbeltrom???

Her i Haugesund har de 6-manns rom. De prøver å ikkje fylle de opp, men 3 til 4 på rommet er iallefall vanlig.

Eg hadde det helt greit på barselavd. forrige gang, og eg var på sjukehuset i over 1 uke. (sikkert høg på lykkerus over å ha fått baby, så alt var greit!!). Det var jo litt babysutring om natta, men nyfødte har jo ikkje veldig mykje lyd i seg. Når mitt barn budde på nyfødt avd. enset eg egentlig ikkje babyane som gråt, pga. var jo ikkje min. Men dei nettene eg hadde Odin hos meg, og han gråt, så var eg litt stressa over å plage dei andre. Så gjekk gjerne ut på gangen dersom eg ikkje klarte roe han.

Ellers hadde vi skjermbrett så vi sperra oss sjølv litt inne med dei.

Denne gangen blir det kanskje sjukehushotellet, dersom eg får lov til det. Må være luksus med enerom med tv.

Skrevet

er det mulig????? nesten like greit å ringe barnevernet med en gang....herre...

Skrevet

gått greit nok for meg begge gangene. delt rom med en person begge gangene. begge var rolige damer, som tok godt vare på babyene og forholdt seg rolige når de hadde besøk. MEN jeg er ikke fana v at man skal måtte bo på samme rom med vilt fremmede mennesker etter en slik fysisk og psykisk utmattende hendelse som fødsel faktisk er.....skjønner ikke hvorfor de t ikke er flere rom fks sånn barselhotell hvor ma kan betal for å være....noe jeg gladelig hadde gjort i allefall...

Skrevet

Jeg lå på dobbeltrom sist (Riksen), og det var helt greit egentlig=) Vi hadde begge to rolige babyer som ikke bråkte noe særlig, og det var faktisk ganske så skjermet og "privat" pga de store forhengene mellom sengene. Greit å ha noen å snakke m også, utenom besøkstiden, for man er jo i samme båt kan du si, og ikke alltid man gadd å ringe på pleiern.

Kan være greit å ta m ørepropper kanskje- for man hører jo alarmene og babygråten fra andre rom- litt lyd er vel vanskelig å unngå på sånne steder uansett tror jeg;)

Skrevet

Lå selv på 4mans rom sist....Hadde da ikke sovet på 4døgn, pga innlagt på obs post også med 4 andre som fødte (ble byttet ut etterhvert) (ventet kun på stor nok åpning osv).....så var slitsomt ja

Heldigvis bestilt familierom på forhånd denne gangen

Skrevet

Ja, tror det er tomannsrom, håper virkelig ikke det blir flere, he he:) Ok, så da er det litt som jeg tenker egentlig. Men håper jo formen blir bra fort slik at man orker å komme seg ut og gå litt osv. Øreproppene er det første jeg skal pakke!

Siden det er planlagt keisersnitt jeg skal ha, får jeg ikke dra på barselhotellet (Ullevål). Litt lei meg for dette, var der sist og det var utrolig herlig. Men men. Om man er i bra form får man vel gjerne dra hjem tidligere, så får bare ta det som det kommer. Jeg er ikke asosial altså, men om man er veldig utmattet osv, så er det jo ikke det gøyeste å ha fremmede i samme rom:D

Skrevet

Hadde tremannsrom sist. Denne gangen håper jeg at jeg føder på morgenen og er frisk nok til å dra hjem på ettermiddagen. Spesielt hvis jeg får en baby som ikke skriker så mye. Sist så våknet jeg av at alle andres unger skrek, folk skulle på do, folk ringte på de som jobber der og trengte hjelp med alt mulig.

Og ble vekket klokken seks med spørsmål om jeg ville ha havregrøt. "daaah, nei jeg er sliten og vil helst sove!"

Annet enn at jeg er et sovedyr og ikke fikk søvnen min så er barsel helt greit, men veldig kjedelig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...